VCO heren winnen van Pegasus

VCO ’72 Heren 1 heeft afgelopen zaterdag uitstekende zaken gedaan door in Ter Apel concurrent Pegasus H2 met 4 – 0 te verslaan. Hierdoor staat de ploeg op de derde in de poule met één punt achterstand op de nummer 2, Sudosa / Desto H7 uit Assen.

Gerard Koerts was deze wedstrijd niet van de partij waardoor de spelverdeling in handen was van Jan Hidde Wilzing,  normaal speler van Heren 2. In de basis startten verder Marcel Huisman, Martin Lantinga, Gerben Veldhuis, Herman Mulder en Werner Wessels.

De eerste set werd een eenvoudige prooi voor de ploeg uit Onstwedde. Pegasus had weinig in te brengen en bij VCO ’72 lukte alles: 25 – 12.

De tweede set verliep lange tijd eveneens uitstekend voor de VCO-heren. Na een 19 – 10 voorsprong kwam de ploeg uit Ter Apel toch weer terug in de wedstrijd en werd het zelfs nog 23 – 23. Het eerste setpoint werd echter door Marcel Huisman met een tactische bal verzilverd, waardoor ook de tweede set werd gewonnen.

De derde set waren het de Onstwedders die zwak begonnen en snel tegen een achterstand aankeken. Roelof Migchels begon in deze set op de mid-aanval in plaats van Martin Lantinga. In het tweede deel van de set liep het aanvallend en verdedigend stukken beter en werd de achterstand in een voorsprong omgezet. Werner Wessels maakte met een smash het laatste punt: 25 – 19.

De vierde set werd vervolgens weer een kopie van de tweede set. Opnieuw kwam de ploeg uit Onstwedde op een grote voorsprong, maar zag Pegasus toch weer steeds dichterbij komen. Bij een 24 – 23 voorsprong maakte Gerben Veldhuis met een smash het laatste punt, waardoor vijf punten aan het totaal konden worden toegevoegd.

Komende zaterdag speelt Heren-1 thuis tegen VIOS/Kolham H3. Aanvang van de wedstrijd is 19.00 uur.