MEISJES B1 KAMPIOEN!!!!!!!!!!!!!!

Kampioen

Zaterdag 22 maart om half 4 reed VCO MB1 nietsvermoedend richting Stadskanaal. Toen nog niet wetend dat ze later kampioen zouden zijn, want het leek haast onmogelijk om met 4-0 te winnen van Tyfoon. We vertrokken vol enthousiasme hoewel sommige toch nog wel een beetje nerveus waren.

De eerste set begon met Lisanne Wubs en Martine op de bank. Hilde speelde vandaag ook mee en begon in de basis. Deze set verliep verrassend heel erg goed. Tyfoon bood niet veel weerstand en we hadden al gauw een voorsprong van 11-3. Tyfoon nam al vroeg in de set 2 time-outs, en bij 20-7 ook nog een wissel. Deze set wonnen we dik met 25-11. Er werd goed gespeeld aan de vco-kant, er werden mooie ballen gespeeld!

Tussen de 1e en de 2e set door kregen we een andere scheidsrechter, hij was nog aan het coachen bij een andere wedstrijd die wat uitliep.

In de tweede set zaten Vera en Lisanne Poelman op de bank. Deze set begon ook met een voorsprong, maar het ging iets meer gelijk op. Dit was gelukkig alleen in het begin, later kregen we alsnog een wat grotere voorsprong. We eindigden deze set met 25-14 in ons voordeel, top!

De derde set begon weer met Lisanne Poelman op de bank en Vera werd erin gezet voor Hilde, die dus nu op de bank begon. Deze set begon weer goed en we haalden al gauw een voorsprong van 14-5. Maar op een gegeven moment floot de scheidsrechter voor opstellingsfout. Wij dachten dat Elyn(de spelverdeelster) misschien te vroeg was begonnen met lopen. Maar nadat we een 2e keer werden afgefloten begonnen we ons toch af te vragen wat er fout ging. Margreet heeft uiteindelijk een time-out aangevraagd en we hebben goed gekeken wat er nou precies fout was. Dit heeft ons helaas nogal wat punten gekost, maar het is goed gekomen. Winst met 25-18!

De vierde set kwamen Lisanne Poelman er weer in werd gewisseld voor Martine. Deze set begon niet helemaal vlekkeloos, het liep nogal gelijk op. Coach Margreet vroeg nog een time-out aan bij 13-12 voor vco. Daarna ging het weer goed en werd Hilde er nog ingezet voor Vera. En toen was het moment daar. De laatste paar puntjes nog spannend, maar de sfeer zat er goed in. Vco won met 25-18 en is daarmee nu…

KAMPIOEN!!

We werden door iedereen gefeliciteerd en werden nog op de foto gezet. Hemmo, Miriam en Herman kwamen het veld nog op om ons te feliciteren. Tyfoon reageerde ook heel sportief en we werden ook door hun gefeliciteerd. Daarna hebben we natuurlijk in de kantine nog een klein feestje gevierd, maar het échte feest komt nog, namelijk bij de laatste thuiswedstrijd op 12 april om half 5. Iedereen welkom om aanwezig te zijn bij onze laatste wedstrijd!