MA 1 behoudt 2e plaats

Zaterdag 22 maart stond de wedstrijd tegen Sudosa–desto MA1 op het programma. Wegens allerlei verenigingsbelangen ging Moniek mee in plaats van Hilde.

De eerste set was een drama aan de kant van Vco. De wedstrijd werd nog wel goed begonnen met een aantal mooie opslagen van Anniek dat voor een 0-4 voorsprong zorgde. Toen Assen eenmaal aan de opslag kwam ging het mis bij Vco. De pass kwam totaal niet en we konden het allemaal net niet afmaken. Reden voor onze coach van vandaag Wilma Veldhuis ( nog bedankt Wilma!!), om een time out aan te vragen. Dit hielp niet echt en op een stand van 23- 15 werd er nog een time out aangevraagd. Waar Sudosa dacht de set eigenlijk al gewonnen te hebben wist Vco dat er alles op alles gezet moest worden om te winnen. Anniek kon Daniek goed bedienen op mid en ze beukte alle ballen in! Langzaam maar zeker werd het gat steeds kleiner. We kwamen zelfs op 23-23!! De Vco’ers wouden natuurlijk nu ook winnen!  Er werd gezongen, ballen van de grond gehaald en de set werd toch nog gewonnen met 24 – 26! We waren allemaal enorm opgelucht en de adrenaline gierde door de 6 meiden heen.

De tweede set leek meer op het spel wat we normaal laten zien. We bleven door gaan met zingen want we zagen er toch voordelen in. We hadden lol en het volleyballen gaat dan ook vanzelf. Door mooie bovenhandse opslagen van Angelien, set ups achterover van Anniek, reddingen/aanvallen van Paulien, Moniek en Saline  werd deze set zeer overtuigend gewonnen met 11-25.

En dan nu de bekende 3e set waar de meiden van MA1 heel vaak moeite mee hebben. In deze set ging het redelijk gelijk op tot een stand van 14-14. Vco nam het initiatief om wat puntjes uit te lopen. Ook werd deze set gewonnen, met 16-25.

De winst was natuurlijk binnen maar om 2e te blijven staan moesten we met 4-0 winnen. Sudosa had al geen hoop meer om een set te winnen. Dat straalden ze ook uit. Angelien riep nog laten we ze onder de 10 punten houden bij een stand van 09-23. Onder de 10 hebben we ze net niet weten de houden. Deze set ging zeer overtuigend naar Vco met een stand van 10 – 25.

Toen we in de kleedkamer kwamen werden de telefoons al snel gepakt om te kijken of MB1 kampioen geworden was. Ze hadden met 4-0 gewonnen dus ze zijn al kampioen! Meiden van MB1 gefeliciteerd met jullie kampioenschap!!

De laatste thuiswedstrijd van dit seizoen is op Zaterdag 12 april om 19:00 in de Bast. We hopen op veel publiek en natuurlijk om het seizoen met winst af te sluiten!