“Thrianta uit, altijd lastig”

Dit waren de woorden die coach Mick Veldhuis voorafgaand aan de wedstrijd Thrianta – VCO ’72 sprak. Deze wedstrijd werd eveneens als de wedstrijd van 24 januari in een 4-0 winst omgebogen door dames 1.

De eerste set begon met Anniek op spelverdeling, Moniek in de diagonaal, Paulien als libero, Diana en Daniek op mid en Julia en Hilde als passer/loper. Er is weinig te vertellen over deze set. De set werd eenvoudig gewonnen met een stand van 25-16.

In set 2 bleef een ieder zo staan. Er werd wederom lekker gevolleybald: de pass kwam waardoor de aanvallers het goed af konden maken. Er werd goed gevarieerd, niet alleen door de spelverdeler, maar ook door de aanvallers. Mede door het gevarieerde spel werd deze set met 25-12 gewonnen.

In de derde set kwam Miriam in het veld voor Diana op mid. De set begon moeizaam en VCO wist niet uit te lopen. Aan het einde van de set trok VCO toch aan het langste eind en won ook deze set. Ditmaal met een stand van 25-20.

In de laatste set werd Diana voor Daniek gewisseld. Net als de derde set verliep de laatste set moeizaam. Toch werd ook de laatste set gewonnen, eindstand: 25-19.

Het is nog spannend in de poule, dus dames 1 is erg blij met deze vijf punten. De dames zijn eerst een week vrij. 14 februari ontvangt dames 1 Vonk/Coevorden om 17.00 uur. U/jij bent van harte uitgenodigd om te komen kijken! 

1G6A3017