Dames 1 verliest opnieuw

Zaterdag 10 januari stond de wedstrijd VCR tegen VCO ds 1 op het programma. VCR is terug te vinden op plaats 3 in de competitie. Na een uur te hebben gereisd naar Ruinerwold kon de wedstrijd om 17:00 beginnen.
In de eerste set stond VCO al snel een paar punten voor. Dit was niet voor lang. VCR kwam heel goed terug en coach Mick vroeg tot twee keer toe een time-out aan. Dit mocht niet baten. De pass kwam niet, de set-up kwam niet goed aan en als er een goede set-up kwam maakten de aanvallers het niet af. VCR won de eerste set met 25-18.
De tweede set moest VCO wel anders gaan spelen, wilden we deze set winnen. Deze set werd iets beter gespeeld, maar het spel was verreweg van goed. Vooral door een paar lange servicebeurten won VCO de set met 25-19.
De derde set ging het weer helemaal mis. VCR stond goed te spelen en wij hadden daar geen antwoord op. Als het ene goed ging, ging het andere niet en zo verloren we deze set ook weer. Eindstand: 25-17.
De vierde set moest gewonnen worden om nog een vijfde set te spelen, dus er moest vol ingezet worden. Snel kwamen we op een grote achterstand van 10-4. Na een paar fouten van VCR en slimme ballen aan onze kant werd de stand toch weer gelijk. Toen een speelster van VCR aan de service-beurt kwam, werden we weer helemaal ingepakt. De service-pass kwam niet en zo verloren we deze set en hiermee de wedstrijd. Eindstand: 25-20.
Gelukkig verloor onze concurrent Emmen ’95 ook met 3-1. Hierdoor blijft VCO op één punt achterstand op koploper Emmen’95.
Zaterdag 17 januari moet VCO DS1 om 17:00 spelen tegen Klimop die op plaats 8 in de competitie terug te vinden is. Kom kijken en moedig ons aan!