Moeizame 4-0 winst voor dames 1

Dames 1 speelde zaterdag 8 november tegen Olhaco d3 uit Hoogeveen. Olhaco is terug te vinden op plek vier. Een stel jonge meiden die goed kunnen aanvallen, zo bleek bij het inslaan al. Door de (foute?) planning van Nevobo werd er niet om 17:00 uur begonnen maar om 19:00 uur. Libero Paulien hoorde eigenlijk ziek in bed maar besloot toch te starten waardoor we in het achterveld toch een beroep op haar konden doen.

De eerste paar punten waren direct voor Olhaco. VCO ’72 moest even op gang komen. Mick gaf het team even tijd om in de wedstrijd te komen maar bij een 10-13 achterstand was de eerste time-out een feit. Na de wijze woorden Mick bleek dat VCO toch meer in huis had. De pass kwam beter, de set-ups van Anniek bereikten de aanvallers goed en die maakten het af, de achterstand werd omgezet in een grote voorsprong, 24-19. Het laatste punt scoren bleek nog wel een opgave en zo was er nog een time-out nodig om de uiteindelijke setwinst te pakken, 25-21.

Moniek kwam het veld in voor Hilde in de tweede set. Ook nu begon het weer stroef. De eerste punten gingen naar Olhaco en VCO moest er voor knokken om bij te komen, en dat ging moeizaam. Toch werd ook nu de achterstand weer omgebogen in een voorsprong en werd ook deze set gewonnen, 25-18.

In de derde set bleven de teams steeds gelijk op gaan. Doordat Olhaco iets meer fouten maakte werd ook deze set in het voordeel van VCO beslist, 25-21. De laatste set begon weer slecht. Ook nu wist VCO terug te knokken. Toch gaf Olhaco zich niet gewonnen, ze probeerden VCO onder druk te zetten en met name de speelster met nr. 2 maakte het VCO lastig. Tot 23-23 was het superspannend. De laatste twee aanvallen werden goed afgemaakt en zodoende werd ook deze set gewonnen, 25-23.

Met deze vijf punten blijven de dames bovenaan staan met 28 punten uit 6 wedstrijden. Aanstaande vrijdag spelen de dames om 19:00 uur tegen Quinto in Westerbork.