10 punten in 3 dagen voor Dames 1

Zaterdag 22 maart speelde dames 1 tegen MSK dames 2. Donderdag werd er nog met 4-0 van Quinto gewonnen en MSK speelt net als Quinto onderin mee, en vecht nog tegen rechtstreekse degradatie. Thuis maakte MSK het VCO erg moeilijk en iedereen was dan ook gewaarschuwd, dit kon nog wel een lastig worden. Wegens allerlei verenigingsbelangen speelde Moniek met meisjes A mee en werd Janine van dames 2 ingezet.

Janine begon op de diagonaal en de overige vijf namen hun eigen positie in. De eerst punten gingen gelijk op. Miriam kon met een serie goede opslagen het eerste gaatje slaan. Dat was direct de omkeer in de wedstrijd. Vanaf dat moment was elke aanval een punt. Verdedigend ging niet alles goed, de prikballen van MSK werden niet goed verwerkt. Hierdoor kon MSK toch nog wat punten halen. De eerste set ging zeer overtuigend naar VCO, 14-25.

De tweede set ging weer net zo voortvarend van als de eerste. Verdedigend werden de prikballen nu wel goed verwerkt en aanvallend bracht MSK niks. Dit in tegenstelling tot VCO. Paulien speelde een goede wedstrijd en waar ze de bal ook neerlegde, de aanvallers maakten het af, opnieuw ging de set afgetekend naar VCO, 11-25.

De derde en de vierde set ging er bij de Onstwedders weinig verkeerd. Mick heeft niet 1 keer een time-out nodig gehad. Diana verraste keer op keer de verdediging van MSK met haar opslag. Tamara en Miriam maakten op lang veel punten. Margien en Diana waren op mid belangrijk en Janine die op een voor haar onbekende positie stond deed het erg goed. Paulien had veel keus en iedereen maakte het voorin af. Met de complimenten van MKS, ‘jullie spelen beter dan Pegasus’. Helaas wordt er niet elke avond zo goed gespeeld en staan de dames dan ook onder het niet meer te achterhalen Pegasus. Strijden om de tweede plaats kan zeker nog. Zaterdag wacht op 17:00 uur in Onstwedde VKM, waar de Onstwedders van moeten winnen, willen ze nog meedoen in de strijd om de tweede plaats!