MC1 wint van Dos

De meiden van MC1 speelden 18 januari hun eerste thuiswedstrijd van 2014. Tegen eveneens middenmoter DOS uit Tweede Exloërmond werd een spannende, sportieve wedstrijd omgezet in 2-1 winst. Na het 3-0 verlies vorige week tegen SSS/E was dit een aangename opsteker.

Het team was compleet en zodoende waren er 7 meiden klaar om de wedstrijd te beginnen. Miriam mocht het team proberen naar een overwinning te coachen. Irene begon de eerste set op de bank. De eerste set werd sterk begonnen. Jasmijn kreeg de opdracht om alles bovenhands te serveren en dit pakte zeer goed uit. Soms toch jammer dat je na 3 opslagen door moet draaien want DOS kon niets met de harde opslagen. Ook de andere meiden stonden gretig in het veld. DOS stond te kijken en kon niet zoveel terug doen. De set ging dik verdiend naar VCO, 25-10.

De tweede set kwam Irene erin voor Riët. Het enthousiasme na het winnen van de eerste set was groot en zoals wel vaker, ook nu had dit zijn weerslag op het spel. Iedereen werd zo druk dat er een hoop misverstanden ontstonden. Kim en Ilse die het liefst zes posities tegelijkertijd willen verdedigen, de iets te scherpe pass doortikken terwijl er een meisje van 1.70 aan de andere kant van het net staat, een bal proberen loeihard te smashen terwijl de set up eigenlijk te laag is… en zo kunnen we nog wel even doorgaan. DOS bleef kalm en bleef goed drie keer spelen, de set ging dan ook naar DOS, 21-25.

De rust moest terugkomen in het spel. Riët kwam er in voor Darien. Gelukkig begint een nieuwe set weer bij 0-0. Alle kansen dus nog om hier met winst van het veld te komen! De derde set was erg spannend. Prachtige reddingen werden afgewisseld met ‘gekke’ fouten. Gelukkig gold dit ook voor DOS. Bij een 14-16 achterstand vroeg Miriam een time-out aan. Even had dit zijn effect, op 18-17 voorsprong vroeg Dos een time -out aan. Het werd superspannend. DOS stond weer voor met 20-21. Op 21-23 kwam Darien weer terug in het veld. Een mooie set-up van Darien op Irene, waarna Irene de bal beheerst binnen smashte zorgde voor de ommekeer. Dos vroeg nog een time-out aan bij 24-23 maar het laatste punt was voor VCO! 25-23!

Door deze twee punten blijft VCO bovenste van de middenmoot. Mocht het team aan het einde van het seizoen nog steeds vijfde staan dan kan Miriam haar huis gaan inrichten voor een logeerpartij van deze 7 (gillende) meiden.