Dames 1 pakt vier punten van MSK

Zaterdag 28 januari speelde D1 tegen MSK D2 in de Bast. MSK staat op de tiende plek en de opdracht was dan ook: winnen! De wedstrijd begon zonder Margien, die geniet van een heerlijke vakantie op het zonnige Bonaire. Gelukkig waren de jeugdspelers Daniek (16), Anniek (15), Hilde (15) en Julia (13) bereid om dames 1 te versterken.

Hilde begon op mid, samen met Diana. Tamara en Miriam begonnen op lang, Moniek in de diagonaal en Paulien op de spelverdeling. De eerste set begonnen de VCO-ers slecht. Binnen no time stond het 4-0 voor MSK. Een time-out van Mick volgde en iedereen werd op scherp gezet. De inhaalrace werd begonnen en algauw werd MSK ingehaald. Ondanks twee time-outs aan de kant van Musselkanaal werden de VCO-ers niet van de wijs gebracht. De set werd met leuk volleybal binnen gehaald, 25-19!

De tweede set begon in dezelfde opstelling. De set begon voortvarend, algauw stond een 6-1 voorsprong op het scorebord. Langzamerhand kwamen er fouten in het spel. Ballen gingen veel te makkelijk over het net. MSK strafte dit genadeloos af. De set kantelde in het voordeel van MSK. Een eerste setpoint werd nog weg gewerkt maar het tweede werd verzilverd 24-26.

Na dit verlies gooide Mick het roer om. Anniek kwam er in op de spelverdeling en Julia kwam er in voor Tamara. De set begon goed. Anniek wist Miriam goed te bedienen die hierdoor heel wat punten kon scoren. Iedereen was gretig voor de bal, de voorsprong werd groter en groter. MSK deed nog even iets terug maar kon niet voorkomen dat VCO de set dik won, 25-16.

In de vierde set bleef het zo staan als in de derde set. Hilde en Diana wisten heel wat balen te blokkeren. Anniek wist Moniek te vinden en de buitenspelers werden goed bediend. Een paar matchpoints werden nog weggewerkt door MSK maar uiteindelijk besliste Hilde de wedstrijd met een mooie bekeken bal, 25-22.

Blij met de vier punten? Nou, eigenlijk jammer dat we weer een punt hebben laten liggen. Gelukkig laten onze jeugdspelers zien dat ze steeds beter worden en dat ze dit niveau goed aankunnen. Dit belooft nog wat voor de toekomst!