MC1 wint bizarre wedstrijd

Meisjes C1 speelde zaterdag 1 februari tegen Tyfoon MC2. De wedstrijd werd gedurende een halve set met maar 5 spelers gespeeld. Toch werd er een 2-1 overwinning behaald, een super resultaat!

De wedstrijd begon om 13:00 uur. Coach Miriam beschikte over de volledige selectie, in dit geval 7 spelers. Darien, Kim, Irene, Ilse, Riana en Riët begonnen de wedstrijd in het veld, Jasmijn begon de set op de bank. Het begin was goed. Tyfoon was net iets te laat bij de ballen, de pass kwam mooi en aan het net werd er actief geblokkeerd. Bij een voorsprong van 9-6 vroeg Tyfoon een time-out aan. De voorsprong bleef steeds 3 á 4 punten en het leek erop dat de set rustig uitgespeeld kon worden. Helaas werkte de enkel van Kim opnieuw niet mee. Tijdens het verdedigen raakte ze dusdanig geblesseerd dat Jasmijn haar verving. Ondanks deze teleurstelling bleef het team goed spelen. Met 19-25 werd de eerste set binnen gesleept.

De tweede set begon slecht. Tyfoon was met 10 spelers en wisselde op allerlei posities. De VCO meiden voerden hun taak niet uit. De pass was te scherp en daar wisten de lange meiden van Tyfoon wel raad mee. Tot overmaat van ramp viel Ilse tijdens een redding bovenop haar hand. Een medische time-out volgde. De wisselspelers waren op en Ilse ging haar hand koelen. Tyfoon vond het geen probleem om tegen 5 spelers verder te spelen, en zo geschiedde. De vijf meiden die overbleven vochten als leeuwen maar helaas was de achterstand al groot, en met 1 speler minder werd het er niet makkelijker op. De set ging naar Tyfoon, 25-14.

De derde set zou net beginnen toen Ilse er weer aan kwam. Ondanks de pijnlijke hand, die toch wat dik was geworden, was ze vastbesloten, ze ging het toch nog een set proberen. Ook aan Tyfoon kant moest natuurlijk weer van alles gewisseld worden. Er werd geknokt voor alle ballen. De voorsprong werd groter en groter. De spelers vonden het super spannend ‘ik heb buikpijn van de zenuwen’. De set werd gewonnen met 15-25. Een goed resultaat tegen de oudere meiden van Tyfoon.

Volgende week wordt er thuis tegen Deko gespeeld. Een zware dobber, Deko wist tot nu toe alle sets te winnen. De wedstrijd begint om 17:00 uur.