Dames 1 verliest opnieuw met 3-2 van Pegasus

Zaterdag 1 februari stond de kraker tegen Pegasus D1 op het programma. Pegasus verloor vorige week voor het eerst een wedstrijd en VCO wilde hier natuurlijk graag een reeks van maken. Helaas gebeurde dit niet. Net als thuis in Onstwedde had Pegasus weer 5 sets nodig om de VCO-ers van zich af te schudden.

De eerste set begon niet sterk voor VCO. De pass kwam niet bij Paulien waardoor zij geen opties had. Hoewel er nog wel terug geknokt werd, was het al gauw duidelijk dat VCO deze set niets in te brengen had. De set ging met 25-14 naar Pegasus.

Een slecht begin maar Mick hield de moed er in. Opdrachten uitvoeren was het devies. Vco kwam de tweede set goed uit de startblokken. Nu lukten de aanvallen wel. De pass werd gebracht en op moeilijke ballen was er nu wel een antwoord. Pegasus nam al gauw twee time-outs. Net als zo vaak zakte het toch wat weg bij de Onstwedders. Mick nam nu een time-out en de set werd met 17-25 binnen gehaald.

De derde set begon weer sterk voor VCO. De supporters van Pegasus lieten zich horen. Dit werkte zeker in het voordeel van Pegasus. Gelukkig was de voorsprong te groot om uit handen te geven, opnieuw 17-25.

Na de eerste set was er weinig hoop op een goede afloop. Met de 2-1 voorsprong leek er ineens toch veel meer mogelijk. Werd er te makkelijk gedacht of schrikte het lawaai van de Pegasus supporters ons af? De vierde set keek VCO steeds tegen een kleine achterstand aan. Helaas was het niet meer om te buigen, de set ging met 25-21 naar de thuisploeg.

Opnieuw moest een vijfde set gaan uitmaken wie de wedstrijd ging winnen. Pegasus kwam op voorsprong en gaf dit niet meer uit handen, 15-10.

Een leuke pot met helaas voor ons weer een slechte afloop. Toch heerste na afloop tevredenheid over het vertoonde spel.

Volgende week, 8 februari, speelt VCO thuis tegen Deko om 17:00 uur. Komt allen!!