MC1 verliest in en van Ter Apel

Zaterdag 15 maart. De meiden van C1 vertrekken om half 3 naar Ter Apel om de belangrijke wedstrijd tegen Pegasus te spelen. Er is nog niet tegen Pegasus gespeeld en het lijkt erop dat we een spannende wedstrijd kunnen verwachten. Pegasus staat namelijk net als de meiden in de middenmoot en heeft 2 punten minder, maar ook een wedstrijd minder gespeeld.

Kim is de hele week al ziek en zodoende blijven er maar zes meiden over. Een wisselspeler is toch wel zeer wenselijk. Gelukkig is niet de hele familie Geertsema ziek en zodoende vertrekken we met zusje Floor naar Ter Apel. In de auto is het een gezellig boel. Via ‘Wie is de Mol?’ komen we op de (foute) zwembroek van Tygo, waarop spiderman te bewonderen was. En voordat je het weet klets je 20 minuten over spinnen. We willen de top drie (eigenlijk top 4) ‘Wat te doen met een spin in huis’ u niet onthouden. 1 zuig hem op met de stofzuiger. 2 gooi kokend water over hem heen. 3 sla met een hamer op hem. En dan toch ook 4 bel Riana die schreeuwt zo hard dat de spin een hartaanval krijgt en dood gaat.

Dan de wedstrijd: de eerste set loopt het niet bij de meiden. Er wordt wel drie keer gespeeld maar de derde bal gaat veel te makkelijk naar de tegenstander. En die blijkt een stuk effectiever. Via 10-5 wordt het al gauw 18-6 en de time-outs zijn allang op. Floor komt er nog in voor Ilse en even lijkt het beter te gaan. Pegasus wordt nog even zenuwachtig en vraagt ook nog een time-out aan maar eigenlijk is de set al beslist, 25-16 voor Pegasus.

De tweede set begint een stuk beter. Op 7-7 en 9-14 is Pegasus al door de time-outs heen. Maar dan toch weer een omslag in de wedstrijd. De ballen gaan weer te makkelijk naar de overkant. Pegasus weet opnieuw wel raad met deze ballen. Opnieuw een lesje effectiviteit. De time-outs en wissels aan VCO kant zijn op als het inmiddels 22-22 is. De spanning is te snijden en niet iedereen kan zijn zenuwen de baas. Aan de kant van Onstwedde wel te verstaan, Pegasus wint opnieuw,  nu met 25-23.

We willen natuurlijk niet met lege handen naar huis. Van Miriam mogen er geen ballen meer makkelijk naar de overkant. Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Bijna de hele set staan de VCO-ers 1 a 2 punten achter. Maar ineens hapert het bij Pegasus. Voorzichtig komt VCO gelijk, 22-22. Met een paar goede opslagen wordt Pegasus onder druk gezet en ineens is het set-point. Dat wordt direct omgezet in set winst, 23-25!

Het was erg spannend en er is weer genoeg stof tot trainen. En gelukkig houden we aan deze wedstrijd een puntje over. Floor bedankt voor je inzet, Kim beterschap!