De spanning stijgt!

Het volleybalseizoen 2013/2014 loopt ten einde. De meeste teams spelen nog 4 of 5 competitiewedstrijden. Maar de strijdt is nog niet gestreden. In heel veel competities is het nog zeer spannend, zowel bij de jeugd alsook bij de senioren.

Zullen de meiden van meisjes A hun tweede plek kunnen vasthouden?

Meisjes B stevent af op het kampioenschap en hebben tot dusver een ongeslagen status. Met nog 4 wedstrijden te gaan hebben ze een voorsprong van 6 punten op de nummer 2.

Mix C verdedigt maar liefst een voorsprong van 8 punten. Ook zij moeten nog 4 wedstrijden spelen.

Bij de mini’s Niveau 5 zijn er maar liefst 3 teams die spelen om een hoge klassering. Hier zou zo maar een kampioen in naar voren kunnen komen. Bij de mini’s die het hoogste niveau spelen, ziet het er goed uit. Zij staan momenteel eerste in de poule met een voorsprong van 5 punten.

Bij de senioren is het ook ongemeen spannend.

Dames 1 staat momenteel tweede. De vraag is of ze dit kunnen vasthouden. Binnenkort spelen ze thuis tegen hun naaste concurrent VKM. Dit is eigenlijk de wedstrijd waar beslist zal worden wie er promotie/degradatiewedstrijden mag spelen.

Dames 2 heeft nog 3 wedstrijden te gaan en spelen nog 2 keer tegen hun naaste concurrent SSS. Wanneer zij deze wedstrijden weten te winnen, dan is een tweede plaats heel goed dankbaar. Ook zullen zij door de wedstrijden van SSS te winnen, dames 3 in het zadel helpen om het kampioenschap binnen te halen. Dus volop spanning.

In de vierde klasse waar onze dames 4 en dames 5 in uitkomen is de strijdt ook nog niet gestreden. Dames 4 staat momenteel op een tweede plaats. Met nog 4 wedstrijden te spelen waarvan 1 tegen de nummer 3 is het ongemeen spannend. De tweede plaats geeft recht op promotie/degradatiewedstrijden.

Bij heren 1 zag het er een aantal weken geleden nog uit dat zij mee zouden doen om het kampioenschap. Echter door her en der wat punten te morsen is deze kans zo goed als voorbij. Wel zullen zij nog hun uiterste best doen om in de top 3 te eindigen. De hoogste klassering sinds decennia.

Dus overall erg spannend allemaal. Probeer elkaar de laatste wedstrijden te helpen en te ondersteunen op welke manier dan ook,  om tot een zo goed mogelijk eindresultaat te komen. Uiteraard staat sportiviteit daarbij voorop!

Herman Mulder