MB1 wint wéér met 4-0!

Door Julia Mulder | Zaterdag 15 maart stond de wedstrijd tegen En Bloc op het programma. En Bloc staat op plaats 4 in de competitie. Vorige week werd er thuis tegen het team gespeeld. Deze wedstrijd werd dik gewonnen met 4-0.

De eerste set werd er gespeeld met Lisanne W en Annelieke op mid. Lisanne P op de diagonaal, Vera en Julia op lang en Elyn op de spelverdeling. Martine begon op de bank. We liepen al snel uit op de thuisspelende ploeg. Toch speelden we niet erg goed; de passes kwamen niet bij Elyn en de concentratie voor de opslag miste. Met een paar mooie (bovenhandse) opslagen van Lisanne Poelman kwamen we op een 10-21 voorsprong. We lieten hierna een paar punten liggen, maar wonnen de set toch met 14-25.

In de tweede set kwam Martine op de diagonaal te staan voor Lisanne Poelman. Deze set werd er rustiger en geconcentreerder gespeeld. Vera sloeg een paar keer keihard op. Ook Lisanne Wubs maakte een paar mooie aanvallen. Bij een 4-14 voorsprong, werd er een wissel aan de kant van En Bloc aangevraagd. Dit hielp niks en VCO won de set met 9-25.

De derde set kwam Lisanne Poelman op de diagonaal te staan en Martine kwam op de plek van Lisanne Wubs die deze set plaats nam op de bank. Ook deze set werd goed gespeeld. Annelieke stond goed te verdedigen in het achterveld en Julia kon vanwege de grote voorsprong op En Bloc een paar mooie punten maken met haar sprongserve. Ook deze set werd gewonnen met 9-25.

De winst was binnen, maar we gingen natuurlijk ook nog voor de laatste set. Lisanne Wubs kwam weer in het veld. Martine op de diagonaal en Lisanne Poelman op de plek van Julia die deze set plaats nam op de bank. Wat er deze set gebeurde was niet duidelijk. En Bloc maakte een aantal punten in het achterveld van VCO, waar de VCO’ers bijna de hele wedstrijd niet hadden verdedigd, omdat de ballen niet ver achterin kwamen. Coach Margreet vroeg een time-out aan bij een achterstand van

10-9. De set ging tot 12-12 gelijk op. Daarna werden de VCO’ers weer wakker en wonnen we deze set met 19-25!

De wedstrijd was weer gewonnen! We staan op dit moment 1e. Tyfoon die nu 2e staat, heeft vandaag gespeeld tegen de nummer 10, VCZ. Deze wedstrijd werd door Tyfoon gewonnen met 1-3. Voor ons is het zeer gunstig dat Tyfoon een punt heeft laten liggen. Volgende week wordt de grote topper tegen Tyfoon gespeeld in Stadskanaal. Kom allemaal kijken in de Spont en moedig ons aan! De wedstrijd begint om 16.30.