MC1 tegen Sudosa (Assen) MC7

Hallo lezers,

Zaterdag 8 maart hadden we een thuiswedstrijd in de Bast. We moesten tegen Sudosa-Desto MC7. Sudosa staat  7de en wij staan 4de. Miriam had ons tijdens het trainen (donderdag) gezegd dat we erg aan elkaar gewaagt zouden zijn.

Marianne was onze coach vandaag en Darien zat in de eerste set op de bank. We speelden mooi 3 keer. We konden aanvallen maken, maar speelden te veel op safe. Toch wonnen we de 1e set met 25-22.

De 2de set begonnen we rommelig. De pass ging of over de set-upper in het net, of ging net over het net en werd keihard afgeblokt. Doordat de pass niet kwam kon de set-upper er niks mee en konden er dus ook geen aanvallen gemaakt worden. Na een time-out gingen we weer met volle moed het veld op. En die time-out heeft erg goed geholpen. We kwamen weer dichterbij. Toch was dit net niet goed genoeg. De set ging naar Sudosa met 22-25.

De derde set zat Irene op de bank. We kregen van Marianne de opdracht dat de pass beter moest worden afgeleverd zodat er aanvallen konden worden gemaakt. Dit lukt goed. De pass kwam mooi en er konden aanvallen gemaakt worden. Toch waren we te lief voor de tegenstander door vaak de 3de bal bovenhands erover te spelen. Maar als de tegenstander te ver naar het net speelde blokten we de ballen gewoon af. De set werd keurig afgemaakt met 25-18.

Het was een mooie wedstrijd. Zaterdag 29 maart moeten we tegen Sudosa-Desto MC13 om 15.45 uur in De Bast.

Groetjes, Ilse Lantinga.