Dames 1 wint van Dalen

Zaterdag 8 maart speelde VCO D1 tegen Dalen D3. In een leuke, spannende pot wist het team van Mick uiteindelijk aan het langste eind te trekken, 3-2.

Vooraf was er al heel wat overlegd tussen de aanvoerders over het doorgaan van de wedstrijd. Dalen heeft nog maar meer 3 ‘eigen’ spelers en moest er deze middag dus heel wat dames bij sprokkelen. Gelukkig heeft de vereniging nog een team in de tweede klasse en zodoende kon de wedstrijd doorgaan. Tijdens het inspelen bleek ook wel dat deze speelsters het team zeker niet slechter maakten. Er moest waarschijnlijk hard gewerkt worden deze middag!

De eerste set was voor VCO. De dames stonden lekker te ballen. Paulien zette iedereen flink aan het werk. Diana had de achterhoede goed onder controle. De aanvallers maakten het voorin goed af, 25-22.

De tweede set stond er steeds een voorsprong voor Dalen op het scorebord. Langzaam kwamen de Onstwedders dichterbij, Dalen werd tot op 1 punt genaderd. Helaas lukte het niet om door te drukken. Dalen had de buitenaanval goed op orde en hier werden heel wat punten gemaakt, 22-25.

De derde set leek erg veel op de tweede. Weer lukt het de VCO-ers niet om een voorsprong te bemachtigen. Dalen had de aanval weer goed staan en de VCO-ers hadden geen antwoord, 22-25.

In de vierde set moest er dus wel iets gebeuren! Dit lukte ook. Maar ook deze set ging het weer lang gelijk op en bleef het spannend tot het eind, 25-22 voor VCO.

Een beslissende vijfde set moest gespeeld worden en deze wist VCO met 15-11 na zich toe te trekken. Makkelijk ging het niet maar de winst was binnen!

Helaas moest een speelster van Dalen met hartproblemen het veld verlaten. We hopen dat ze snel hersteld! Beterschap!