DAMES 3 KAMPIOEN!!!

“Vanavond winnen met 4 – 0”. Dat is het motto waarmee Dames 3 woensdagavond op weg ging naar Oude Pekela. Volop ’69 D2 staat op de 7de plek in de competitie, net onder het midden. Speel je eigen spelletje, jullie hebben niets te verliezen vanavond, aldus coach Gerard Gerrits.

In de eerste set spelen Regina, Margreet, Roelianne, Wilma, Trea en Rieta. Janneke begint op de bank.  Al snel worden de eerste punten gepakt en zonder al te veel inspanning wordt de set met 25-11 gewonnen. Aan het begin van de tweede set wordt Janneke ingezet voor Margreet, die vanaf de bank meegeniet van de eenvoudige winst in deze set: 25-8.

Met veel plezier en lawaai pakken de dames ook de derde set en gunnen  de tegenstanders opnieuw 8 punten. Uitslag 25-8. Coach / trainer Gerard zou, als er een ligstoel aan de kant stond, zich erin laten zakken en wegdromen. Om aan deze weinig spannende wedstrijd nog een beetje spanning in te bouwen, belooft hij de dames  €5,- p.p. als de stand in de vierde set  25-0 wordt. De tegenstander heeft na de derde set gehoord dat het de kampioenswedstrijd is van de VCO-Dames en gooit haar laatste krachten in de strijd.  Het mag echter niet meer baten. Regina, die de vierde set op de bank begint, wordt halverwege de set ingebracht door Gerard.  Trea verlaat hierna, onder daverend applaus van de meegereisde supporters  (Agnes, Vera, Gerard, Marjan, Mick, Bert en Hans), als publiekswissel met opgeheven hoofd het veld.

De laatste set wordt gewonnen met 25-17 en het feest kan beginnen. Onder luid gejuich en gejoel wordt het kampioenschap gevierd. Volgende week doen de dames het nog een keer over en dan met Marjan van der Heide erbij, die deze avond afwezig was.

Volgende week donderdag 3 april speelt Dames 3  om 19.15 de laatste competitiewedstrijd van het seizoen tegen MSK D3.  Dan zal er meer aandacht besteed worden aan het behaalde kampioenschap in de derde klasse G.

kampioen