Heren 2 wint voor het eerst uit

Heren 2 heeft afgelopen vrijdagavond in Emmen voor het eerst dit seizoen een uitwedstrijd gewonnen. Het werd 3 – 1 tegen directe concurrent Emmen ’95 H3. Hierdoor staat de ploeg nu op de zevende plaats in de poule.

Met precies zes man werd er afgereisd naar Emmen. Geert Jan, René, Jan, Bert, Jan Hidde en Werner (van Heren 1) waren van de partij. De eerste set ging gelijk op, maar ging met 26 – 24 naar de ploeg uit Emmen. De tweede set  verliep prima voor VCO. De passing was goed en ook aanvallend en blokkerend liep het goed: 25 – 20 voor VCO. Ook de derde set ging met 25 – 17 naar de VCO-heren.

De vierde set verliep zeer spannend. In het begin van deze set probeerde Jan Wilzing nog een bal te halen, waarna hij onder het net tussen de velden doorschoot en tot grote schrik van de dames naast ons bijna in het veld van de partij naast ons belandde. Even later kende Jan nog zo’n moment en testte nu de hardheid van de tribune achter het veld. Met Jan liep het gelukkig twee keer goed af. Het tekende wel de instelling bij het team deze avond, want de inzet was goed en er werd over het algemeen goed verdedigd.

Een eerste matchpoint was niet aan VCO besteed, waarna Emmen vier kansen kreeg op setwinst en dus een vijfde set. Iedere keer wisten de Onstwedders de setpoints weg te werken en bij het tweede setpoint voor VCO , op 28 – 27, was het wel raak. Vier punten er bij en nog steeds volop kansen om in deze klasse te blijven.