Winst voor dames 2

Door Lisette Dekker | Donderdagavond 13 februari was het dan zo ver, de wedstrijd tegen de jonge meiden van MSK.

Tijdens deze wedstrijd was ons verloren schaap Janine Drenth weer terug van weggeweest. Bij deze: Janine, welkom terug!

De 1e set begon VCO met de volgende opstelling: Lisette Dekker en Elise Boels op lang, Marjan Sprang en Janine Drenth op mid en Anniek Elzen met Harma Ten have op de diagonaal. Na de geweldige serie services van Aniek stond VCO met 12-0 voor. We speelden een lekker lopend spel met veel beleving, MSK was hierdoor van slag en kon het verschil aan punten niet meer inhalen. De set werd dan ook gewonnen met 25-8.

Tijdens de 2e set kwam Eva Postma in het veld voor Lisette. Al gauw kwamen we erachter dat we deze set niet zo makkelijk gingen winnen als de vorige, en moesten we dan ook echt aan de bak. De pass, set-up en aanval liepen goed. Bij de stand 21-15 vroeg de coach van MSK nog een time-out aan in de hoop om zijn dames wat op te peppen, maar helaas mocht dit voor hun niet baten. De set werd door ons gewonnen met 25-19.

De 3e set kwam Lisette weer in het veld voor Elise. Het spel werd steeds fanatieker, waaraan onze dames wel weer even moesten wennen. Tijdens deze set waren er wat leuke rally’s. Uiteindelijk won VCO de set met 25-11.

De 4e set werd er wat meer gewisseld. Lisette kwam op mid voor Marjan, zodat Elise weer op lang kon. Bij de tussenstand 13-9 (voor) mocht Marjan het veld in voor Eva. Er ging deze set te veel mis. Er werden service fouten gemaakt, de pass kwam niet waardoor er geen goede aanval uitkwam, en als die kwam werd hij niet goed afgemaakt. Bij de tussenstand 13-9 (voor) mocht Marjan het veld in voor Eva. Uiteindelijk heeft VCO deze set verloren met 18-25.

Toch nog met 3 punten naar huis, dit werd dan ook gevierd met een lekkere bittergarnituur!

Donderdag  20 februari spelen we onze volgende (thuis)wedstrijd om 19:15 tegen Beerta ds 2, komt allen!