MA1 wint met 4-0

Door Hilde Spaans | Zaterdagmiddag 1 februari stond de wedstrijd Annen – Vco ’72 op het programma. Eind december troffen we Annen bij het slagroomtaartentoernooi in Annen en merkten we dat Annen toch iets vooruit was gegaan in hun spel.

De eerste set verliep vlekkeloos. De pass kwam, de set-up werd goed gegeven en de aanvallers konden het goed afmaken. Op een gegeven moment stonden we voor met een stand van 10-2. Annen probeerde nog wel iets terug maar de set werd gewonnen met 25-14 in het voordeel van Vco.

In de tweede set ging het iets moeizamer. Aangezien wij beter zijn dan Annen, was het moeilijk om de hele tijd geconcentreerd te blijven spelen. Annen kwam dichterbij maar uiteindelijk wonnen we ook deze set.

De derde set is niet onze favoriete set, dit blijkt uit een aantal wedstrijden hiervoor. In het begin van de set was de concentratie weer eens ver te zoeken. Opslagen werden uitgeserveerd, ballen in het net geslagen maar na hard knokken werd ook deze set gewonnen.

We waren zeker van de winst, wat vorige week in Hoogezand een heel ander verhaal was na een nederlaag van 3-2. Ook de laatste set wilden we winnen. We kregen de opdracht om net zoals in de eerste set te spelen. Annen kreeg geen schijn van kans en met het winnen van deze set zijn er eindelijk weer 5 punten voor meisjes A.

Volgende week staat er een uitwedstrijd op het programma tegen Rovoc MA 2. Op zaterdag 15 februari staat een thuiswedstrijd tegen de koploper op het programma en dit zal een belangrijke en spannende wedstrijd worden. Publiek is daarom ook zeer welkom, de wedstrijd begint om 19.00 uur.