Winst heren 1

Zaterdag speelden de heren de derby tegen Tyfoon uit Stadskanaal. Tyfoon en VCO’72 speelden vorig jaar ook al tegen elkaar, toen nog in de 2e klasse. Tyfoon werd vorig jaar kampioen en heren 1 werd tweede.
Nu speelden ze voor het eerst tegen elkaar in de eerste klasse.

De heren van VCO’72 kwamen in de eerste set zeer goed uit de startblokken en stonden al vrij snel op een ruime voorsprong. Uiteindelijk werd de eerste set met 25-13 gewonnen. De tweede set ging een stuk minder. Tyfoon begon beter te spelen en VCO’72 begon wat fouten te maken. Bij een stand van 7-15 in het voordeel van Tyfoon, vroeg Herman Mulder nog een tweede time-out aan. De mannen trokken alles uit de kast en maakten veel punten door goede aanvallen van Tom Wagenaar, Marcel Huisman en Werner Wessels. En met veel steun van het enthousiaste publiek werd de set toch nog gewonnen met 25-23. Dit was voor Tyfoon even een harde klap. De derde set werd dan ook vrij eenvoudig gewonnen door VCO’72. De vierde set begon slecht voor de mannen uit Onstwedde. Al snel stonden ze ruim achter. Aan het einde van de set probeerden ze nog op allerlei manieren de set naar zich toe te trekken, onder andere door het inbrengen van Roelof Migchels. Helaas mocht het niet baten en had Bert de Roo, onze teller, uiteindelijk 17-25 op zijn scorebord staan.
Na de wedstrijd waren de heren van VCO’72 toch zeer content met de overwinning van 3-1 en bedankten het zeer enthousiaste publiek en trommelaar Henk Kip. Na 4 wedstrijden hebben ze nu 9 punten. Aanstaande zaterdag speelt heren 1 een uitwedstrijd tegen Vonk uit Coevorden.