Volle buit voor dames 1

Zaterdag11 oktober was de wedstrijd Vonk Coevorden – vco ’72 gepland. Na het inspelen, begon de wedstrijd om 16.00 uur.

In de eerste set begon Anniek op spelverdeling met Hilde in de diagonaal, Diana en Daniek op mid, Miriam en Julia op buiten en Paulien begon als libero. De eerste set begon moeizaam aan de kant van vco. Gelukkig liep het ook niet echt bij Coevorden dus werd deze set alsnog binnengehaald met 20-25.

De opstelling bleef hetzelfde in de tweede set. In deze set moest alles net even iets nauwkeuriger en er moest meer gevarieerd worden. Dit gebeurde ook, zowel in de aanvallen, in de opslag maar ook Anniek maakte haar juiste keuzes. Deze set werd gewonnen met een stand van 13-25.

In de derde set werd er wat gewisseld. Moniek kwam er in de diagonaal en Hilde schoof naar buiten voor Miriam. Vco hikte tegen een achterstand van 5-0 aan, maar herstelde zich goed en won ook deze set, ditmaal met 19-25.

Over de laatste set is er weinig te zeggen, Miriam kwam voor Moniek in de diagonaal en Moniek ging voor Hilde naar buiten. Na een goede serie opslagen van Miriam, werd ook deze set gewonnen. Eindstand: 4-25!

Na deze 0-4 winst, staat vco bovenaan. Na vier wedstrijden zijn er 18 punten behaald.
De dames zijn eerst een weekje vrij. 25 oktober komen de dames van Volco op bezoek in Onstwedde. De wedstrijd begint om 17.00 uur, publiek is zeer welkom (in Coevorden was de tribune goed gevuld!).

Een filmpje van de laatste punten: