VCO dames 1 wint door een hecht COLLECTIEF!!

Voor de tweede keer dit seizoen reden we naar Ommen met twee volgepropte auto’s, deze keer om tegen dames 5 van Volco te spelen. Volco had in 2015 nog geen wedstrijd verloren en wist onder andere van onze directe concurrent Emmen te winnen met 3-1. We waren dus gewaarschuwd!

De eerste set werd er gespeeld met Anniek, Julia, Diana, Moniek, Daniek, Miriam en Paulien als libero. Na een redelijk goede start kwamen we al snel op voorsprong en zijn we in de eerste set ook niet echt in moeilijkheden geweest. Daniek wist deze set met twee keer een ace uit te serveren.
De tweede set kwam Volco wat meer in hun spel en wisten al snel een ruime afstand van ons te nemen. Mick probeerde het tij nog te keren door tijdens de set twee wissels door te voeren. Elyn en Hilde kwamen in het veld, maar het mocht niet baten, de set ging verloren met maar liefst 25-12. Een set om snel te vergeten.
Na een terechte donderpreek van Mick gingen we de derde set in. Hilde nam deze set de plaats in van Julia. We hadden de opdracht mee gekregen om meer druk te zetten met onze aanval. Dit lukte echter slechts gedeeltelijk. Af en toe kwam er een goede aanval van onze kant. De dames van Volco stonden goed te verdedigen en wisten het ons nog wel moeilijk te maken. Deze set wonnen we met 25-20.
In het kader van never change a winning team werd in de vierde set met de zelfde spelers gespeeld. Het werd nog een redelijk zwaar bevochten set. Volco wist in het begin aardig in de buurt te blijven. Pas aan het einde van de set konden we goed doordrukken, mede door de goede servicedruk van Moniek werd de set gewonnen met 25-19.
Na het alom bekende ViVaVCO werd er nog kort teruggeblikt op de wedstrijd door Mick. De conclusie van deze avond werd getrokken: De wedstrijd werd gewonnen door een hecht collectief. Waarbij Mick nog de vraag kreeg wat dat moeilijke woord toch betekent.
De wedstrijd werd gewonnen met 3-1 waar we zeer tevreden mee mogen zijn. Vier punten gaan er mee terug naar Onstwedde. Hiermee valt er een gat van 7 punten tussen VCO en de nummer twee Emmen. Volgende week wordt de kraker tussen VCO en Emmen thuis in de Bast in Onstwedde gespeeld. Komt allen!!!