Heren winnen in Stadskanaal

Afgelopen zaterdag om 15.45 uur stond in Stadskanaal de derby tegen Tyfoon H2 op het programma. Voor beide teams stond er veel op het spel. Winst was belangrijk met het oog op de promotie/degradatieplek.

De eerste set begon VCO’72 zeer slecht. In het tweede gedeelte van deze set kwamen ze pas een beetje in het ritme, maar het was te laat om deze set nog te winnen. Er werd met 25-15 verloren.

In de tweede set kwam Marcel Huisman in het team. Dit gaf het team blijkbaar meer vertrouwen. De set werd op een degelijke manier gewonnen met 21-25. De derde set kwam Tyfoon niet meer in hun spel. Er werden door Tyfoon heel veel fouten gemaakt, terwijl  VCO’72 veel punten scoorde. Deze set werd ruim gewonnen met 9-25.

De vierde set begon VCO’72 weer zeer matig. In het begin van deze set stonden de Onstwedders zelfs 6 punten achter. Gelukkig herpakten ze zich in het tweede gedeelte van de vierde set. Bij een stand van 24-25 hadden ze hun eerste matchpoint. Deze werd door Roelof Migchels verzilverd. De heren waren in de veronderstelling dat ze de wedstrijd hadden gewonnen. De eerste scheidsrechter had het punt al toegekend aan de VCO-heren, maar de tweede scheidsrechter had een fout gezien. Hij was trouwens de enige. De wedstrijd en de set waren dus nog niet gewonnen.  In een zinderende slotfase en met steun van het meegereisde publiek wist VCO’72 deze set en dus de wedstrijd uiteindelijk te winnen met 29-31.

De heren van VCO’72 waren erg blij met deze zeer belangrijke 1-3 overwinning. Na 16 wedstrijden in de eerste klasse hebben de heren nu 25 punten en staan ze op de tiende plek. Het gat met Tyfoon, dat op de elfde plaats (= degradatieplek) staat bedraagt nu negen punten.

Zaterdag 7 maart om 19.00 uur staat er weer een thuiswedstrijd op het programma. Tegenstander is dan VEB ’98 H1 uit Borger.