Twee punten voor VCO H1

Afgelopen zaterdag stond de uitwedstrijd tegen VEB uit Borger op het programma. Wederom een grote uitdaging voor de volleyballers uit Onstwedde tegen de nummer 3 uit de competitie.
De volleyballers uit Onstwedde begonnen met Gerard Koerts, Marcel Huisman, Werner Wessels, Herman Mulder, Martin Lantinga en Tom Wagenaar in de basis. De eerste set begon men zeer voortvarend en er werd zeer goed gevolleybald. De eerste set werd dan ook zeer verrassend met 19-25 gewonnen. Aan het einde van de set kreeg Martin Lantinga een blessure, waardoor Roelof Migchels in de tweede set in de basis begon. Wederom gingen de heren zeer voortvarend van start. Aan het einde van deze set begon VEB steeds meer grip op de wedstrijd te krijgen. Uiteindelijk werd de set toch nog gewonnen met 23-25.
In de derde en de vierde set begon VEB goed te volleyballen en de Onstwedders hadden geen grip meer op de wedstrijd. Beide sets werden dan ook ruim verloren, met respectievelijk 25-12 en 25-15.
Er moest dus een vijfde set gespeeld worden. Lang ging het gelijk op in deze set. Aan het einde trok VEB aan het langste eind. De set werd met 15-13 verloren. Wel heel jammer, omdat dit al de derde vijfsetter was in de competitie, en al deze vijfsetters werden met twee punten verschil werd verloren.
We hadden na de eerste twee sets gehoopt op een overwinning, maar toch zijn we ook wel weer blij met de twee punten vertelde aanvoerder Herman Mulder. Een beetje een dubbel gevoel.
De volleyballers hebben nu twaalf punten uit zeven wedstrijden. Aanstaande zaterdag om 19.00 uur spelen de heren thuis tegen Extudiantes.