Slagroomtaart voor Meisjes A

Hallo,

Afgelopen zaterdag gingen we naar het slagroomtaarten toernooi in Annen. We waren met z’n achten; Angelien, Daniek, Anniek, Hilde, Julia, Paulien, Saline en de coach Jan. We wilden natuurlijk de grote taart winnen.

We moesten 4 wedstrijden spelen van elk 20 minuten. De eerste wedstrijd was tegen VEB. Het team van VEB zit ook bij ons in de competitie. We hadden al 2x tegen hun gespeeld en met 4-0 gewonnen. Maar VEB was heel erg gegroeid en ze zaten er goed bij. Aan onze kant waren er kleine fouten en we moesten netter gaan werken. We wisten de wedstrijd te winnen.

Na 2 wedstrijden te hebben gewacht waren we weer aan de beurt. Dit keer tegen Ritola. Deze jongens spelen topklasse en we wisten dat we hard moesten werken. De mid van Ritola was heel lang en zijn blok was dus ook zeer goed. We moesten er even in komen maar we stonden wel voor. Het ging aan onze kant goed en waren blij met elk punt. Hilde haar aanvallen gingen goed en elke keer over de mid speler heen en scoorde veel. Tot frustratie van de tegenstander. Aan het einde werd het nog wel even spannend en stond het team met een punt voor. We wisten de wedstrijd te winnen en waren hier natuurlijk heel blij mee.

De 3e wedstrijd was tegen surf. Ook dit team was zeer goed en hier moesten we weer hard aan het werk. We stonden voor maar hadden af en toe wel even last van tegenslagen. Aan het eind was er nog even een discussie of je wel of niet een time-out mocht nemen in de laatste minuut, maar we wonnen de wedstrijd.

Na 3 wedstrijden te hebben gewacht moesten we onze laatste wedstrijd tegen Annen spelen. Ook dit team kwamen we in onze eigen competitie tegen. Na een uurtje te hebben stilgezeten moesten we er even in komen. Het ging moeizaam en er werden veel foutjes gemaakt bij ons. We wisten de wedstrijd te winnen en hadden dus alles gewonnen.

We hebben ons snel gedoucht en zijn naar de kantine gegaan. Daar hebben we onze taart gekregen. En hebben we genoten van een heel groot stuk taart.

We vonden het toernooi zeer leuk en natuurlijk ook leerzaam.

Hele fijne feestdagen iedereen en tot volgend jaarJ

MA1

taart