Meisjes C volgend seizoen hoofdklasser

Zaterdag 17 mei gingen de wekkers wel heel vroeg, helemaal na het zeer geslaagde VCO feestje de avond ervoor. Om 20 over 7 vertrokken de meiden van C1 naar Dedemsvaart. Met zes meiden van het vaste team, aangevuld met Floor (vervanging van zus Kim) en Britt uit de mini’s, werd er een toernooi afgewerkt in het verre Overijssel. De reis verliep niet geheel vlotjes en daardoor waren we pas om 20 voor 9 op de plek van bestemming. Gelukkig had iedereen z’n kleren al aan, nog even gauw de kniebeschermers en schoenen erbij en de warming-up kon beginnen.

Deze morgen moesten we als eerste aantreden tegen DAC. De meiden van DAC begonnen te serveren. Dit deden ze vanaf de 7 meter lijn. Miriam ging overleggen met de scheidsrechter en de coach van de tegenstander, dit is een hoofdklasse toernooi dus er moet geserveerd worden vanaf de 9 meter lijn. Nadat dit duidelijk werd gemaakt aan de meiden van DAC kon het echt beginnen. De wedstrijd ging gelijk op. Om en om werden er punten gemaakt en de meiden van DAC lieten zien wel iets in huis te hebben. Gelukkig waren de VCO-ers allert en lieten ook zij zien prima de aanvallen op te kunnen vangen. Tot 15-15 was het niet duidelijk wie deze set ging winnen. Ineens slopen er wat foutjes in aan de kant van DAC. VCO bleef goed serveren en de bal verwerken. Het eerste gaatje was geslagen. DAC wilde wel graag maar het lukte niet. VCO maakte het goed af. De eerste wedstrijd ging naar VCO met 25-20.

De tweede wedstrijd was tegen Smash/B. Marianne ging tellen. Smash/B; een team met een paar erg lange meiden, met enorme servicedruk. Eindelijk lukte het vco om een bal terug te brengen, maar ook hier kon Smash wel iets mee. Zulke aanvallen hadden we de hele wedstrijd tegen DAC niet gezien. Ondanks het stroeve begin wist VCO toch nog goed terug te komen. Smash zette vervolgens de machine een tandje hoger en VCO kon niet mee. De set ging met 25-15 verdiend naar Smash.

Daarna de derby tegen Tyfoon. Ook deze meiden konden goed serveren. De eerste paar punten gingen dan ook naar Tyfoon. Een time-out werd al gauw aangevraagd door Miriam. Pas nadat de 9-0 al op het scorebord stond werd er een punt gemaakt. VCO maakte nog wel wat punten maar de opgelopen achterstand werd niet weggewerkt. Met 25-16 ging de set, ook verdiend, naar Tyfoon.

Het was tijd voor een korte pauze. Koffie! (voor de coaches dan). Elwin moest alweer naar huis, bedankt voor het fluiten Elwin! De meiden aten een broodje en dronken wat, maar dit was maar even. De ballentas werd meegenomen en terwijl de coaches nog een kop koffie bestelden gingen de meiden alweer inspelen.

De vierde wedstrijd was tegen Pegasus. Dit werd een echte thriller. Pegasus en VCO waren zeer aan elkaar gewaagd. De hele set ging het gelijk op. Op 23-22 voor Pegasus nog een time-out aangevraagd door VCO. Het kan nog steeds! Geen gekke dingen doen, Pegasus de fouten laten maken. Het eerste wedstrijdpunt was voor VCO, Pegasus wist het weg te werken. VCO kreeg er nog twee en Pegasus werkte ze weer weg. De spanning was te snijden. Opnieuw een wedstrijdpunt en deze keer was het raak! 27-25 voor VCO!! Pff… wat een ontlading!!

De vijfde wedstrijd was tegen Sudosa. Deze meiden hadden tot nu toe 1 wedstrijd gewonnen. Het drie keer spelen zat er bij ze in geramd. Elke keer wisten ze de bal weer terug te spelen. Het bleef gelijk op gaan. Pas aan het einde van de set werd er een gaatje geslagen. Sudosa gaf zich zomaar niet gewonnen en bleef druk uitoefenen op de VCO-ers. Sudosa vroeg een time-out aan bij een stand van 23-22 voor VCO. Britt was aan opslag en kreeg de opdracht om rechts in de hoek te serveren. De bal ging nog iets te ver naar het midden en Sudosa kon de bal weer opzetten. De bal werd goed verwerkt bij VCO en Jasmijn legde de bal keurig in het centrum op de grond. 24-22, Britt mocht nog een keer serveren. De bal belandde precies rechts in de hoek, ACE! Een vreugdedansje werd ingezet!

Conclusie: 2 keer terecht verloren, 2 keer gewonnen op karakter en 1 keer ‘gewoon’ gewonnen. De coachen dachten wel al dat hoofdklasse veilig was gesteld maar besloten om nog maar even te wachten op de definitieve uitslag. De meiden gingen alvast douchen. Na een kop koffie werd er gekeken bij de eindstand en inderdaad, VCO was derde geworden, daar waar de eerste vier geplaatst waren. Gauw een bezoekje naar de kleedkamer waar de meiden al bijna klaar waren met aankleden. Na de mededeling; ‘jullie zijn derde geworden’ was er nog niets duidelijk, want er was niet gezegd hoeveel er door zouden gaan. 7 vragende blikken ‘JA EN??” (Ilse zat op de wc).

JULLIE HEBBEN HET GEHAALD!!! Het gegil was in heel Dedemsvaart te horen. Het succes werd gevierd op het terras van ’t Wold onder het genot van een heerlijk ijsje/milkshake!