Meiden B2 verliezen net tegen Deko

Door Lizanne Trenning | De laatste wedstrijd van dit jaar voor MB2 stond gepland op zaterdag 14 december. Er stond een spannende wedstrijd op het programma, namelijk tegen Deko. Deko staat op de 3e plaats, en VCO staat 5e.

Voor de wedstrijd werden we even overhoord door coach Marjan, over hoe de tegenstander speelt, en waar hun gaten in het veld vallen. We hadden namelijk al eerder tegen Deko gespeeld, en Marjan wilde ons kennis over dit team eens testen.

De eerste set mocht Deko beginnen met opslag, VCO wist al snel hoe de spelers van Deko opsloegen, voornamelijk achterin. VCO wist hier wel raad mee, en de passes kwamen goed bij de set-upper. Zo kon VCO een paar keer een aanval opzetten. Toch maakten beide teams fouten, waardoor het een erg spannende set bleef. Uiteindelijk bleek VCO sterker, eindstand: 25-18 voor VCO.

De tweede set begon VCO sterk. Al snel stond VCO voor, en vroeg Deko een time-out aan. Deze time-out haalde VCO helaas uit het spel, waardoor Deko terug kon komen, en een voorsprong kon pakken.

Op 18-12 vroeg onze coach Marjan een time-out aan. VCO werd even weer opgepept, en konden er weer tegen aan.

VCO wist door te gaan met puntjes scoren, waardoor het uiteindelijk 22-18 stond toen Deko opnieuw een time-out aanvroeg.

Ook na deze time-out kwam Deko sterk terug, en liet VCO het hoofd wat hangen.

Deko wist terug te komen tot 22-22, toen Marjan  opnieuw een time-out aanvroeg.

Helaas voor VCO mocht het niet meer baten, en speelde Deko sterk door. Na een spannende set was de eindstand: 25-22 voor Deko.

Een beslissende derde set, moest gaan bepalen wie de wedstrijd zou gaan winnen. Het bleef lang gelijk op gaan, maar uiteindelijk wist Deko een voorsprong te pakken. Toch kwam VCO terug, maar Deko was al te ver uitgelopen. Eindstand: 25-18 voor Deko.

Ondanks dat we deze wedstrijd hebben verloren, hebben we erg goed gevolleybald. We hebben duidelijk beter gespeeld dan de vorige keer tegen Deko.

Onze volgende wedstrijd staat gepland op 11 januari, dan moeten we naar Hardenberg, tegen de Captains***Kangeroe MB4.

Ook hebben we dan weer een team van 6 personen, want Daniëlle Meinders gaat in ons team spelen!