MB1 wint van Volop

Door Martine Wubs | Zaterdag 8 februari had MB1 om 19:00 een thuiswedstrijd tegen Volop’69. De vorige keer hadden wij met 4-0 van Volop gewonnen. Volop staat nu op de 8e plaats in onze competitie.

De eerste set zat Vera aan de kant. Deze set ging redelijk goed. Goeie passes en mooie aanvallen. Ook gingen de opslagen goed. We konden wel merken dat Volop beter speelde dan de vorige wedstrijd. Maar we hebben deze set gewonnen met 25-12.

De tweede set zat Lisanne Wubs aan de kant. Deze set ging ook wel redelijk, maar we begonnen iets meer te knoeien in het veld. De passes konden beter en we konden wel wat meer aanvallen. Maar ook deze set hebben wij gewonnen met 25-13.

De derde set zat Julia aan de kant. Deze set ging niet zo goed, eigenlijk helemaal niet goed. We maakten er een potje van. We pakten de bal niet goed, er kwamen geen mooie passes waardoor de set-up ook moeilijk kwam en daardoor kwamen geen goeie aanvallen. De eerste helft waren we onze motivatie kwijt, we zakten erg in. Maar na een time-out van onze coach gingen we er weer tegenaan. We speelden nog steeds niet heel goed, maar het ging al weer beter. Ook werd Julia nog even in het veld gezet en ging Lisanne Poelman er even uit. We hebben deze set toch gewonnen met 25-20.

De vierde set zat Annelieke aan de kant. Deze set ging alweer wat beter. Nu was Volop erg ingezakt. Van ons team begon Julia met de opslag en daar heeft ze heel wat punten mee gehaald. De rest van de wedstrijd ging redelijk en we hebben deze set gewonnen met 25-08 gewonnen.

Onze volgende wedstrijd is tegen Tyfoon uit Stadskanaal. Tyfoon staat eerste, dus dit wordt een erg spannende en belangrijke wedstrijd voor ons. Maar we hebben er heel veel zin en vertrouwen in! De wedstrijd is in de Bast dus we hopen dat u/jij komt kijken!