Huisinghelaan winnaar stratenvolleybal

Het stratenvolleybaltoernooi 2014 is gewonnen door het team van de Huisinghelaan. Het was dit jaar al weer de 28ste editie en opnieuw waren twintig teams van de partij op Sportpark De Boskamp.

De voorrondes werden dinsdagavond gespeeld. Donderdagavond was de finaleavond ingepland, maar dit keer gooide het weer roet in het eten. De velden waren door de vele regen niet bespeelbaar en dus besloot de organisatie de wedstrijden te verplaatsen naar de vrijdagavond.

Vrijdagavond was het prima weer en kon volgens het schema alles worden afgewerkt. In de winnaarspoules wonnen de teams van Veenhuizen en Wiltingelaan/Jabbingelaan al hun wedstrijden en plaatsten zich zo voor de halve finales. De nummers twee van beide poules, de Huisinghelaan en het team Tellingerweg/Luringstaat, slaagden er ook in zich voor de halve finales te plaatsen.

Het team van de Huisinghelaan wist in de eerste halve finale met 25 – 16 te winnen van Veenhuizen. In de andere halve finale was het team van de Tellingerweg/Luringstraat te sterk voor het team van de Wiltingelaan/Jabbingelaan: 25 – 18.

De finale werd omstreeks kwart voor tien gespeeld. Het team van de Huisinghelaan bleek daarin de sterkste en wist met 25 – 18 het team van de Tellingerweg/Luringstraat te verslaan.

Na afloop mocht captain Bert de Roo de winnaarstaart en de wisselbeker in ontvangst nemen.

stratenvolleybal

Foto: Bert de Roo, Jan Hidde Wilzing, Ellen Veldhuis, Martin Lantinga, Bert Jan Wilzing, Roelianne Wilzing, Gert Veldhuis