Eerste punten voor heren 1

Afgelopen zaterdag stond dan eindelijk de eerste thuiswedstrijd op het programma. De eerste drie wedstrijden werden allemaal uit gespeeld. In deze uitwedstijden wisten de heren van VCO’72 geen punten te pakken. Er werd niet goed gespeeld, waardoor de teller na deze uitwedstrijden op nul stond.

Zaterdag waren de heren van Pegasus uit Zwartsluis onze gasten. De eerste set begon VCO’72 redelijk en ging het gelijk op. Aan het einde van deze set liep Pegasus iets uit, waardoor het scorebord op een gegeven moment op 22-24 stond. Door veel inzet en strijd te tonen wist VCO’72 de set toch uiteindelijk met 27-25 te winnen. Het eerste punt van het seizoen was binnen. De tweede set ging in eerste instantie ook gelijk op, echter in het tweede gedeelte van de set werd er slecht gespeeld, waardoor deze set kansloos met 15-25 werd verloren. In de derde set ging onze gelegenheidscoach(Gerard Koerts) met een andere opstelling spelen. Dit resulteerde in setwinst, waardoor het tweede punt van het seizoen ook een feit was. In de vierde set herpakte onze tegenstander zich en wist de aanvoerder van Pegasus veel belangrijke punten te scoren. Deze set werd met 20-25 verloren. Een vijfde set was noodzakelijk. Na een paar goede eerste punten van VCO’72, kwamen de mannen uit Onstwedde er uiteindelijk niet meer aan te pas. Er werd met 8-15 verloren.

Al met al was men ondanks de nederlaag, aan het einde van de wedstrijd toch tevreden met de eerste twee punten van het seizoen. Ook het spel was beter dan de voorgaande wedstrijden. 21 november speelt heren 1 om 19.00 uur tegen de koploper uit Coevorden.