Eerste punt voor heren 1

Afgelopen zaterdag reisden de heren af naar Zuidwolde, waar om 17.00 uur de eerste wedstrijd in de eerste klasse tegen VCZ op het programma stond.  De ploeg uit Onstwedde speelde verdienstelijk, maar verloor uiteindelijk de wedstrijd met 3 – 1.

VCO begon met Roelof Migchels, Jan Hidde Wilzing, Martin Lantinga, Werner Wessels, Tom Wagenaar en Herman Mulder in de basis. Marcel Huisman en Ben Wilzing begonnen op de bank.

De eerste set ging VCO zeer voortvarend van start en stond in het begin van de set met 8-4 voor. VCZ kwam echter steeds beter in de wedstrijd, en wisten uiteindelijk de eerste set nog ruimschoots te winnen met 25 – 16. De mannen van VCO voelden dat er iets te halen was en begonnen daarom vol goede moed aan de tweede set. Ondanks het goede spel ging ook deze set verloren met 25 – 21.

In de derde set werd gestart met een ander basisteam. Dit bleek goed uit te pakken. Door goede passes en door goed aanvalsspel werd de derde set met 22 – 25 gewonnen. Het eerste punt in de eerste klasse was daarmee een feit. Ook in de vierde set konden de Onstwedders goed meekomen. Echter trok VCZ aan het langste eind en werd de laatste set met 25 – 17 verloren.

Toch waren de heren van VCO  tevreden met het behaalde punt. Mede door het goede spel ging men met een tevreden gevoel weer richting Onstwedde. Komende zaterdag staat de eerste thuiswedstrijd op het programma. De aanvang van de wedstrijd is om 19.00 uur in Sporthal De Bast. Tegenstander is Univé/DAC H2 uit Dedemsvaart.