Dames 1 wint eerste wedstrijd

Door Anniek Elzen

Zaterdag 20 september stond de eerste wedstrijd van dames 1 op de planning. Om 2 uur stond iedereen klaar om af te reizen naar Nieuwleusen.

Na de warming up en de laatste woorden van coach Mick kon de wedstrijd beginnen. De start van de wedstrijd is een om te vergeten. Al gauw stonden we een paar punten achter (6-0).Tijd voor Mick om de eerste time out aan te vragen. Dit hielp, de dames werden wakker en zo stond het weer gelijk. Vco was toch de betere ploeg en won de eerste set met 18-25.

In set 2 liet vco zien wie hier de baas was. Door goede aanvallen,opslagen en goed verdedigingswerk van Paulien werd de set met 20-25 binnengehaald. In de 3e set liep het allemaal niet zo lekker. Veel stomme fouten aan de kant van vco en het geloof bij Nieuwleusen werd steeds groter. Deze set ging met 25-22 naar Nieuwleusen.

Volgens Mick was dit een incident, de 4e set was gewoon weer voor ons! We begonnen goed aan de set en stonden steeds een paar punten voor. Anniek kom Miriam goed bedienen en zo werd er op alle lijnen van de vloer gebeukt. De set ging uiteindelijk met 11-25 naar de Onstwedders.

Diana liet zien dat ze naast volleybal ook goed is in voetbal. Toen de bal van veld 1 bij ons in het veld terecht kwam bedacht Diana zich geen moment en trapte ze keurig de bal over het net in de handen van een van de spelers van veld 1. De heren waren onder de indruk van haar voetbal kunsten en dat lieten ze merken door een luid applaus.

De eerste overwinning van het seizoen was een feit. Aangezien er een heel nieuw dames 1 stond was het spel goed!

Zaterdag 27 september staat de eerste wedstrijd op de planning. Om 5 uur word v.c.r uit Ruinerwold verwacht!