Dames 1 opnieuw onderuit

De wedstrijd tegen Quinto stond afgelopen vrijdag op het programma. Om half 8 was het vertrek, de wedstrijd werd namelijk pas om 21:00 in Westerbork gespeeld. Nadat de scheidsrechter gedoucht was, de huldiging op het andere veld geweest was kan de wedstrijd eindelijk om 21:15 beginnen. Margien had verplichtingen op haar werk en zodoende moest Mick wel iets anders in het veld zetten dan de basis zes.

Omdat de spanning na het verlies vorige week tegen VKM wel verdwenen was, was dit een mooie wedstrijd om onze trouwe jeugd, die al heel wat setjes op de bank zat, in te brengen. Zo begon Anniek op de spelverdeling, Hilde en Daniek op mid, Paulien in de diagonaal en Miriam en Tamara op lang.

De eerste set begon heel slecht. De gelegenheidsformatie kreeg de lastige opslag niet onder controle. De matige passes zorgden ervoor dat de aanvallers ook niet zoveel met de ballen konden. In een ogenblik stond het 6-0 voor Quinto. Mick bleef kalm en pepte de dames moed in vanaf de zijlijn. Na een punt van VCO werd de boel meteen weer rechtgezet. Het was Quinto dat een eerste time-out vroeg bij 7-7. De inhaalslag gaf de burger moed en de dames gingen direct verder met punten maken. Nog een time-out en twee wissels bij de thuisploeg brachten de dames niet van hun stuk, de eerste set ging naar VCO, 19-25.

‘Never change a winning team’ en zodoende bleven de zes meiden staan. Maar de tweede set liep het allemaal net even minder. Quinto had wat service-druk en ook met de middenaanval maakten ze wat punten. De VCO-ers stonden steeds 2 – 3 punten achter. De set ging met 25-21 naar Quinto.

De derde set kwam Moniek erin op lang voor Miriam en Diana op mid voor Daniek. Ook Quinto wisselde op drie posities. Voor VCO pakte het het beste uit. Quinto kreeg de opslag niet onder controle, sloeg ballen uit, in het net en stond zelfs met 2-12 achter. Langzamerhand kreeg de thuisploeg weer een beetje grip op de wedstrijd maar het was bij lange na niet genoeg om nog terug te komen, de set ging naar VCO met 18-25.

De vierde set gooide Mick het roer weer om. Paulien ging spelverdelen en Moniek naar de diagonaal. Miriam kwam weer op lang. Ondanks dat deze opstelling toch aardig in de buurt kwam van onze vaste opstelling werd er geen gat geslagen. Tot 12-12 ging het gelijk op. Inmiddels was het al ruim na tienen en niemand zat op een vijfde set te wachten. Maar ja, dan moet de vierde set wel gewonnen worden en dat gebeurde niet! VCO wist niet te overtuigen, de pass kwam nog niet tot de drie meter lijn, de set up ging niet naar het net en de aanvallen waren ook niet om over naar huis te schrijven. Quinto pakte de set met 25-21.

Om 22:45 moest er dus nog getost worden wie mocht serveren voor de vijfde set. Quinto begon met de opslag en maakte direct een paar punten. De VCO-ers, met Daniek in het veld voor Hilde, stonden gedesillusioneerd in het veld. De stand was inmiddels 11-4 voor Quinto! Ineens was er nog een opleving en maakte VCO 6 punten op rij. Helaas stokte hier de puntenmachine. Quinto, nog niet zeker van handhaving, gooide alles in de strijd om ook het laatste punt binnen te halen, en dat lukte, 15-13.

Was het het late uur, de wetenschap dat er deze competitie niets meer te halen viel, of was er misschien toch teveel van posities gewisseld? Met maar 2 punten vertrokken de dames naar Onstwedde. Niemand was er erg rouwig om…. totdat zaterdag bleek dat ook VKM niet had gewonnen….

Zaterdag is de laatste wedstrijd thuis in De Bast. De wedstrijd begint om 17:00 uur. Wees erbij!