Blijham maakt het Dames 1 niet moeilijk

Dinsdag 11 maart. Een avond geen training maar de uitwedstrijd tegen Blijham D1. Blijham is terug te vinden op plek 6 en de wedstrijd in Onstwedde eindigde in een 3-2 overwinning voor VCO. De dames willen nog wel tweede worden dus moest er gewonnen worden van Blijham.

De eerste set werd er begonnen met de vaste zes op de vaste posities. Op de bank namen Hilde en Julia plaats. De eerste paar punten gingen over en weer. Vanaf 6-6 wist VCO met een mooie serie opslagen uit te lopen naar 6-11. Blijham maakte gebruik van een time-out. Diana kwam tijdens een redding ongelukkig terecht en besloot uit voorzorg het veld te verlaten. Hilde kwam er in op mid waar ze direct een mooi punt scoorde. De set leek eenvoudig binnen gehaald te worden maar na wat slordigheden van de Onstwedders kwam Blijham toch terug tot 16-22. Mick greeg in middels een time-out en met 17-25 werd de set gewonnen.

De tweede set kwam Diana weer terug. Blijham wisselde niet en de VCO-ers stonden de gehele set voor en wisten dit met mooi spel goed uit te spelen. De verdediging van Blijham had geen grip op Tamara die de ballen snoeihard binnen smashte. De set werd met 18-25 gewonnen.

Dan de belangrijke derde set. Mick liet de basis staan terwijl Blijham op twee posities ging wisselen. Op mid kwam een lange speelster erin. Die werd direct tot twee keer toe afgeblokt door Margien. Het liep niet aan de kant van Blijham en VCO kon uitlopen naar een 8-1 voorsprong. Diana blokte de mid vervolgens ook nog een keer af en vanaf toen lukte ook niks meer aan de kant van Blijham. Paulien kon iedereen lekker bedienen en zo konden ook Miriam en Moniek flink aanvallen. De set werd met 8-25 gewonnen!

De winst was al binnen maar de laatste set moest natuurlijk ook gewonnen worden. Ondanks dat niemand slecht stond te spelen wilde Mick Hilde en Julia graag brengen. Margien en Tamara werden gewisseld. De set begon wat onwennig. Het ging lange tijd gelijk op, 13-13. VCO wist een klein gaatje te slaan en liep uit naar 13-16 waarna Blijham een time-out aanvroeg. De voorsprong bleef niet lang staan, een aantal persoonlijke fouten zorgden ervoor dat Blijham op 20-19 kwam. De dames hielden het hoofd koel en kwamen toch op match-point. 21-24. Het eerst punt werd weggewerkt door Blijham en Mick maakte gebruik van zijn eerste time-out. Hij wilde de scheidsrechter nog even testen door meteen nog een time-out aan te vragen maar dit ging niet door. Julia maakte het laatste punt met een keiharde smash, 22-25.

Door de vijf punten staan de dames gedeeld tweede met VKM. Donderdag 20 maart is de volgende thuiswedstrijd (inhaal) tegen Quinto. De wedstrijd begint om 19:30. Komt allen!