VCO gebrand op revanche tegen Klaverblad verzekeringen/Quinto

Na onze eerste nederlaag van 3-1 vorige in Westerbork hadden we vandaag (22-11) de kans om aan Westerbork te laten zien wat we echt in huis hebben! We waren allemaal erg gespannen voor deze wedstrijd. Na een goede toespraak van Mick in de trainingen afgelopen week begonnen we aan de wedstrijd. In het veld begonnen Moniek, Anniek, Julia, Diana, Hilde, Miriam en libero Paulien. Daniek, Elyn en Janine zaten op de bank.

Het begin van de wedstrijd was erg moeizaam. We moesten even op gang komen. Daarom hadden we ook al snel een 0-4 achterstand. Vanaf de kant hoorden we van Mick dat we nu echt moesten gaan volleyballen. Wij speelden steeds beter. De pass kwam bij Anniek en de aanvallers konden het goed afmaken. Er waren nog een aantal dingen wat beter kon maar wij sleepten de set met 25-20 binnen!

De tweede set kwam Daniek in het veld voor Julia. Wij begonnen goed en speelden ook allemaal goed. Iedereen zat op de goede positie om de ballen netjes te ontvangen van Quinto. De dames sleepten deze set binnen met 25-17.

In de derde set was de opstelling hetzelfde als in de tweede. Quinto begon steeds beter te spelen. Ze zagen weer de gaten die ze vrijdag ook zagen in Westerbork. Daarom had Quinto steeds een voorsprong van 5 punten. Na een denderende time-out van Mick en iedereen weer op zijn plek te hebben gezet begon iedereen beter te spelen. De wil om de set te winnen was bij iedereen sterk aanwezig. De pass van Paulien kwam goed, en de aanvallers konden de punten prikkend maar ook smashend binnen halen. Samen met de aanmoedigingen vanaf de tribune won VCO deze set met 26-24 na een achterstand van 16-20!

De vierde set kwam Julia er in voor Diana. Deze set heeft VCO weer goed gevolleybald. Miriam werd goed bediend door Anniek. De punten stroomden binnen. De laatste set hebben wij allemaal goed gespeeld. Quinto geloofde niet meer in het spel. VCO heeft de laatste set met 25-16 gewonnen!

Komende week hebben de dames van VCO geen wedstrijd. Op Zaterdag 6 december zullen de dames weer een thuiswedstrijd spelen om 17:00 tegen Thrianta. Thrianta staat met 8 punten op de laatste plek . VCO staat op de tweede plek met 34 punten. We hopen dat jullie meer met veel overtuiging ons aanmoedigen!