Spectaculaire wedstrijd VCO’72 heren 1

Zaterdagavond stond de eerste thuiswedstrijd van de heren volleyballers op het programma. In een zeer spectaculaire wedstrijd heeft het team van Heren 1 van VCO’72 uiteindelijk met 3-2 verloren van Univé Dac uit Dedemsvaart.
In de eerste set begon VCO zeer voortvarend aan de wedstrijd. In een zeer korte tijd hadden ze een gat van 6 punten geslagen. De ploeg uit Dedemsvaart was overrompeld en kon de set niet meer ombuigen. Uiteindelijk werd de eerste set met 25-16 gewonnen. Een goed begin van de wedstrijd, zeker omdat het team uit Dedemsvaart vorig jaar als vierde geëindigd was in de eerste klasse.
In de tweede en derde set lieten de heren van VCO’72 zich overrompelen door Univé Dac. In het begin van beide sets wist het team uit Dedemsvaart direct een grote voorsprong te pakken die ze niet meer uit handen gaven. De sets werden verloren met 22-25 en met 17-25.
Ook in de vierde set leek VCO’72 aan het kortste eind te trekken. Echter door een goede serie opslagen van Marcel Huisman, goede aanvallen van Roelof Migchels en Werner Wessels en door de goede verdediging van Martin Lantinga en Herman Mulder werd het uiteindelijk 25-21 voor de heren uit Onstwedde.
Na 4 sets stond het dus 2-2 en moest de vijfde set de beslissing brengen. Met een zeer enthousiast publiek probeerde VCO nog één keer alles te geven. Tot 12-12 ging het gelijk op mede door de goede spelverdeling van Gerard Koerts. Echter aan het einde van de set wisten de mannen uit Dedemsvaart door een aantal goede punten de set te pakken.
Ondanks het verlies waren de heren van VCO’72 blij met de 2 punten. Het team kon na afloop terugkijken op een geweldige ambiance in de sporthal met een fantastisch publiek. “Hier doen we het voor” zei aanvoerder Herman Mulder na afloop van de wedstrijd.
Volgende week spelen de heren een uitwedstrijd tegen Emmen.