Opnieuw geen promotie voor dames 1

Zaterdag 10 mei vertrokken er twee auto’s naar Leek om promotiewedstrijden te spelen. De eerste wedstrijd was tegen eersteklasser Peize. De eerste paar punten waren voor VCO en de sfeer zat er goed in. Peize had moeite om de opslag en de aanval te verwerken en de VCO-ers kwamen geen moment in gevaar. De eerste set ging verdiend naar VCO. Dit was een goed begin! De vorige twee edities van de pd was het al gauw duidelijk dat we er niks te zoeken hadden maar nu hadden we er alle vertrouwen in. Dit kon een leuke dag worden.

Helaas was de tweede set tegen Peize een stuk minder. Peize voerde de druk op met harde opslagen en hoewel er in de eerste set goed gepasst werd kon dat niet gezegd worden over deze tweede set. De achterstand werd groter en groter. De set werd vrij kansloos verloren, en zodoende eindigde de eerste wedstrijd in een gelijkspel.

De tweede wedstrijd was tegen tweedeklasser Veracles. Hoewel deze wedstrijd met 2-0 verloren werd, was het zeker geen slechte wedstrijd. Er had ook zeker meer in gezeten maar het was twee keer ‘net niet’. Beide sets gingen met 25-22 naar Veracles.

De derde wedstrijd was tegen tweedeklasser Annen. Over de eerste set kunnen we kort zijn; kansloos verloren. De tweede set ging uiteindelijk met 26-24 naar Annen. Ook hier was het weer nét niet.

Het resultaat is duidelijk, geen promotie. Drie sets waar meer in had gezeten, maar ook twee sets waarin we geen kans maakten. En gelukkig ook nog een set gewonnen!