Het seizoen van Heren 2

Heren 2 heeft na een gelijkmatig seizoen de derde plaats behaald in de poule (Derde klasse). Kampioen werd overtuigend LIS H1 uit Wildervank, voor Blijham H1. Tegen de kampioen werd twee keer verloren, maar tegen Blijham werd aan het begin van de competitie twee keer met 4 – 0 (!) gewonnen.

De vaste kern van Heren 2 bestond uit Mick Veldhuis, Jan Wilzing, René van den Hoek, Elwin Wubs, Ben Wilzing en Jan Hidde Wilzing. Bert de Roo heeft ondanks zijn knieproblemen nog een paar wedstrijden kunnen spelen en verder hebben Hans Krijgsman, Jeroen Wubs, Marcel Akker en Aike Wilzing bij toerbeurt de gelederen van Heren 2 versterkt. Nog dank daarvoor.
Opvallend was de uitzonderlijk lange winterstop van maar liefst zeven weken in januari en februari. Ongelooflijk, dat je zolang niet speelt. Toch werd na deze gedwongen winterslaap de draad weer goed opgepakt. Tegen Zuvoc H1, Tyfoon H4, LSV H2 en Set Uppers H3 werd gewonnen, terwijl er alleen verloren werd van kampioen LIS en VKM H1 uit Muntendam.
De wedstrijd tegen VKM werd gespeeld in de Ruitershorn in Muntendam. De hal in Muntendam is eigenlijk ongeschikt om aan sport te doen. De hal dempt niet, maar het geluid blijft voortdurend ‘hangen’, waardoor je altijd lawaai aan je hoofd hebt. De volleyballers van VKM zijn er waarschijnlijk aan gewend, maar deze hal staat bij mij met stip op de eerste plaats als het om sporthallen gaat waar je niet graag speelt. We verloren de eerste twee sets nipt en onnodig, wonnen de derde set en verloren de laatste set ruim. Zaterdagavond na negen uur is ook geen aantrekkelijke tijd om nog te volleyballen……
De wedstrijd tegen LSV uit Loppersum in de Boshal in Loppersum wil ik ook nog noemen. Het was van onze kant een prima wedstrijd waarin we nooit in de problemen kwamen en eenvoudig met 4 – 0 wonnen. Eén incident moet nog wel worden genoemd. In de derde set zat Jan Wilzing op de bank; we konden deze set wel even zonder hem. Halverwege de set was er plotseling commotie. Jan zat niet meer op de bank, maar was er vanaf gevallen en zat vast in het net tussen beide velden. De wedstrijd op het andere veld kwam hierdoor stil te liggen en ook wij vroegen ons af wat er nou aan de hand was. Was hier sprake van een lichte aardschok (we zaten immers in het centrum van het ‘aardbevings-rampgebied’), was Jan ingdedut en daardoor van de bank gevallen of waren het de jonge meiden van Veracles die op het andere veld stonden te ballen, waardoor Jan was afgeleid ? Hilariteit alom in ieder geval en even later konden beide wedstrijden weer worden hervat.

De laatste wedstrijd was thuis tegen Thalassa/Memesa H4. De eerste twee sets werd er goed gespeeld en deze sets wisten we te winnen. In de derde en vierde set liep het minder soepel en beide sets gingen net verloren. Een 2 – 2 eindstand en een mooie derde plek als eindresultaat. De meeste spelers hadden ook weinig trek om nog in mei in Ommen of Nieuwleusen P/D-wedstrijden te moeten spelen, want in de tweede klasse hebben we ook weinig te zoeken. Bennie en Sinie werden na afloop van de wedstrijd bedankt voor de gastvrijheid en natuurlijk bleven we na afloop nog even in de kantine voor het inmiddels beroemde ‘Schaaltje De Bast’. Ook Daniëlle bedankt voor het regelmatig tellen tijdens de thuiswedstrijden.
Jan Hidde Wilzing