Dames 1 wint thuis weer met 4-0

Zaterdag 13 december speelde dames 1 opnieuw thuis. De eerste vijf thuiswedstrijden werden allemaal met 4-0 gewonnen. Er werd twee keer goed getraind de afgelopen week en zo begonnen de dames vol goede moed aan de wedstrijd. Anderhalf uur later was de klus geklaard, opnieuw in het voordeel van de VCO, en opnieuw een 4-0 overwinning!

Om 17:00 uur stond de wedstrijd gepland maar de wedstrijd van de heren liep wat uit. Daarom werd er pas om half 6 begonnen. De eerste set begon met Anniek op spelverdelen, Moniek in de diagonaal. Hilde en Daniek op mid en Miriam en Julia op lang. De eerste punten waren voor VCO en in een mum van tijd stond het 10-2. Anniek wist iedereen te vinden en met veel afwisseling werd de set met 25-13 gewonnen.

De tweede set kwam Diana er in voor Hilde. Ook deze set ging vco voortvarend van start. Anniek zette En Bloc onder druk met haar opslag. Bij 6-0 vroeg En Bloc de time-out aan. Dit hielp niet veel. De aanvallers wisten wel raad met de mooie set ups en En Bloc was niet in staat de bal terug te brengen. Paulien had een rustige avond. Ook deze set ging met 25-13 naar VCO.

De derde set kwam Hilde er in voor Moniek. Ook nu weer waren de aanvallers flink op dreef. Julia en Miriam beukten de ballen er op lang mooi in. Diana had het blok goed staan en En Bloc had steeds geen antwoord. Opnieuw 25-13 voor VCO!

De vierde set wilde Mick dat we En Bloc onder de dertien punten zouden houden. Moniek kwam in het veld voor Miriam. Opnieuw zette Anniek een mooie voorsprong op het bord, 5-0. En Bloc had nog steeds niets in te brengen. Hilde en Moniek maakten een paar mooie punten en Anniek gooide af en toe een bal achter de drie meter, voor een mooie aanval. De voorsprong werd steeds groter en zo bood dit een mooie gelegenheid om Vera Wubs (15, meisjes A) ook een paar speelminuten te geven. We weten dat Vera goed kan serveren, en zo mocht ze bij 20-10 even laten zien hoe het moet. 3!! aces later kunnen we spreken over een zeer geslaagd debuut in Dames 1. De set werd uiteindelijk gewonnen met 25-11. Opnieuw vijf punten voor de dames. Het is de komende weken even rustig, 10 januari wordt er gespeeld in en tegen Ruinerwold.