Dames 1 wint ook in Emmen

Vrijdag 20 maart was de belangrijke wedstrijd tegen Emmen ’95. In Onstwedde was VCO ’72 met 4-0 te sterk geweest. Tijdens die wedstrijd moest Emmen wat speelsters missen en viel er ook nog iemand geblesseerd uit. Het was dus niet duidelijk wat voor team we precies konden verwachten. Iris, Elyn en Vera uit meisjes A kwamen ons versterken zodat het leek alsof we een voetbalelftal waren.  De wedstrijd werd pas om 21:00 uur gespeeld en de scheidsrechter had niet veel haast. Na een lange tijd inspelen kon dan eindelijk de wedstrijd beginnen. Met meer Onstwedders op de tribune dan Emmenaren gingen we er tegen aan!

Anniek begon op spelverdelen, Moniek in de diagonaal, Daniek en Diana op mid en Julia en Miriam op lang. Hilde, niet helemaal fit, begon op de bank. De eerste set ging gelijk op. Leuke aanvallen werden afgewisseld met domme fouten. Tot 13 punten was het niet duidelijk wie er ging winnen. Anniek gaf de set-ups steeds beter en de aanvallen werden beter. Ook de verdediging pakte meer ballen en langzamerhand liep VCO uit naar een grote voorsprong. De eerste set ging met 16-25 naar VCO.

Het eerste vreugdedansje werd al ingezet. Die was binnen. De tweede set ging het ook lang gelijk op. Maar nu was het Emmen dat wist uit te lopen. Emmen kwam op een 23-20 voorsprong. Mick riep het team voor de tweede keer bij zich. In niet mis te verstane woorden liet hij weten dat dit onze eigen schuld was. Het moest vanaf nu BETER! De woorden misten hun doel niet, door 5 punten op rij werd de set met 23-25 gewonnen.

In de belangrijke derde set kwamen de VCO-ers met 9-12 voor toen Julia mocht serveren. Ondanks twee time-outs van Emmen lukte het Emmen niet om een punt te maken. Julia ging mooi door met serveren en toen de opslag in het net belandde stond het 10-20. De set werd makkelijk gewonnen met 12-25. Het derde vreugdedansje werd ingezet. We hadden sowieso vier punten te pakken! Maar natuurlijk moesten we ons nog klaarmaken voor de vierde set. Ook deze wilden we winnen. Het zangkoor aan de kant ging maar door en door. VCO kwam op 12-16 maar verzuimde om door te drukken. Emmen profiteerde en ging ineens aan de leiding, 20-19. Maar net als thuis in Onstwedde, maar ook in de tweede set lukte het Emmen niet de punten af te maken. Weer knokte VCO zich terug in de wedstrijd en ook deze set werd in winst omgezet, 22-25!

Het publiek werd bedankt en de bitterbalhapjes werden besteld. Er van uitgaande dat de concurrentie geen punten laat liggen moeten we nog 8 punten halen voor het kampioenschap. Daar hebben we nog drie wedstrijden voor. Volgende week spelen we thuis tegen Volco D5. Iedereen is van harte uitgenodigd om te komen kijken en aanmoedigen!