Dames 1 wint met 4-0

Donderdag 20 maart stond de inhaalwedstrijd tegen Quinto op het programma. Het was alweer een tijdje geleden dat er thuis op donderdagavond gespeeld werd maar het voelde toch wel als vanouds. De VCO dames maakten geen fouten en hielden alle 5 punten in eigen huis.

De eerste set begon met de zes vaste waarden. Paulien op de spelverdeling, Diana en Margien op mid, Tamara en Miriam op lang en Moniek in de diagonaal. De Onstwedders hadden moeite om afstand te nemen van Quinto. Tot 14-14 ging het gelijk op. Toen ineens begon de VCO machine te draaien. Miriam werd goed bediend door Paulien en kon een serie goede set ups moeiteloos binnen slaan. Quinto gooide nog twee time-outs in de strijd maar het mocht niet baten, de eerste set ging met 25-17 naar VCO.

De tweede set leek al gauw beslist. Maar liefst 8 punten voorsprong, de stand 19-11. Of er te makkelijk werd gedacht, of we te mooi wilden, feit is wel dat Quinto nog behoorlijk terug kon komen. Het alles of niets aan de kant van Quinto leverde ze zoveel punten op dat Mick de dames bij zich riep om even het hoofd leeg te maken. De set ging uiteindelijk toch gemakkelijk naar VCO, 25-19.

De derde set begon weer met een ruime voorsprong voor VCO. Met twee time-outs en twee wissels wilde Quinto VCO uit het ritme brengen. Dit lukte niet echt, VCO bleef steeds op een voorsprong van een punt of 4 á 5. Margien had het blok goed staan. Paulien kon iedereen weer goed bedienen, waardoor alle aanvallers konden scoren. Achterin werd de bal goed verdedigd en zo kon er ook steeds een aanval opgebouwd worden, de set ging met 25-20 naar VCO.

De vierde set kwamen Daniek en Hilde in het veld voor Margien en Diana. Ook in deze set was er steeds de voorsprong van een punt of 4. Ook nu waren er geen time-outs nodig. De set ging met 25-18 naar VCO. De vijf punten konden gevierd worden!

Aanstaande zaterdag is er alweer een wedstrijd. Om half 8 wordt er in en tegen Musselkanaal gespeeld.