Dames 1 pakt eindelijk weer eens 5 punten

Dames 1 is er na 2 maanden in geslaagd weer een wedstrijd met 4-0 te winnen. Tegen het laag geklasseerde Dalen werd zaterdag 25 januari de volle buit binnen gesleept.

De wedstrijd begon al om 13:00 uur. Dit betekende vroeg vertrekken. Met een volledig fitte ploeg werd niet gestart, buikgriep, tropische verkoudheid, het team was van allerlei mankementen voorzien. Mick liet desondanks toch de basisspelers beginnen. Aangezien meisjes A op hetzelfde moment een wedstrijd speelde in Hoogezand werd Julia ingeschakeld. Zij begon de eerste set op de bank.

De eerste set begon goed. Dalen had moeite om de bal onder controle te krijgen. Op 2-8 was de eerste time-out een feit. Hierna zakte VCO weer wat weg. Er werd te gemakkelijk over de tegenstander gedacht en zodoende stond het even later ineens 13-13. Mick liet het spel even stoppen middels een time-out. Er volgden een paar ‘gouden tips’ voor de verdediging en dit werkte. Dalen werd weinig meer gegund, 17-25.

De tweede set was snel voorbij. Dalen kwam er geen moment in en VCO kon mooie aanvallen afwisselen met tactisch goede ballen. 09-25.

De derde set was er ook niet zoveel te beleven, 12-25. Dalen kwam te kort om het VCO echt moeilijk te maken. Tamara de laatste twee wedstrijden niet helemaal op dreef liet zien dat ze toch heel wat in huis heeft. Achterin werden er veel ballen gepakt. De lijnen werden opgezocht en Dalen was niet in staat het tij te keren.

De vierde set ging Margien naar de kant. Miriam schoof door naar mid en Julia begon op de buitenkant. Net als zo vaak dit seizoen leek het er weer op dat er een set cadeau gedaan werd aan de tegenstander. Dalen had verdedigend nu wel een antwoord en VCO kreeg de bal niet goed onder controle. Het werd nog spannend maar op 22-22 lukte het ineens toch. Drie punten op rij brachten de overwinning, 22-25.

Vijf punten = McDonald’s