Dames 1 Kampioen!

Van de voorzitter:

Zaterdag 11 april was het dan eindelijk zover dat de formatie van Mick Veldhuis kampioen in de 2e klasse kon worden. Op de website van de volleybalbond stond al dat ze kampioen waren, maar volgens insiders kon de concurrent nog gelijk komen, dus moest er 1 set worden gewonnen om zeker te zijn van het kampioenschap. Om 16.00 uur stond de uitwedstrijd tegen En Bloc uit Veenoord op het programma. Op papier een niet al te lastige tegenstander. Mick begon met Anniek Elzen, Moniek Kruiter, Diana Wilzing, Hilde Spaans, Daniek Hilverts en Julia Mulder in de basis. Paulien Baas (rechterenkel) en Miriam Kruiter (linkerenkel) konden wegens blessures niet meespelen.
Nadat de eerste set met 25 – 18 was verloren, stelden de dames uit Onstwedde orde op zaken. De tweede set werd met 25 – 14 gewonnen, de derde set met 25 – 17 en de vierde set werd eveneens in winst omgezet: 25 – 18.
Drie jaar lang hebben de dames op een haar na promotie gemist. Drie jaar lang werden ze tweede en mochten ze promotiewedstrijden spelen, maar iedere keer lukte het niet om te promoveren. Dit jaar zijn de dames met vlag en wimpel kampioen geworden.
Vorig jaar ging het roer om. Er gingen vier jeugdspeelsters naar dames 1. Deze jeugdspeelsters bleken dit seizoen een zeer belangrijke schakel te zijn richting het kampioenschap. Hier ging een heel traject aan vooraf. Een aantal jeugdspeelsters, waaronder Hilde Spaans, Anniek Elzen en Julia Mulder hebben enkele jaren geleden extra bij een regioselectie in Veendam getraind. De toenmalige selectietrainer, Hemmo de Vries, maakte vervolgens de overstap naar VCO’72 waar hij ook selectietrainingen ging geven. Tijdens die selectietrainingen, kwam ook het talent van Daniek Hilverts boven drijven. Dit zorgde voor extra kwaliteitsinput. De combinatie van jong talent met de al eerder doorgebroken talentvolle speelster Moniek Kruiter en met ervaren speelsters als Miriam Kruiter, Diana Wilzing en Paulien Baas als libero, bleek uiteindelijk goud waard te zijn.
Onder leiding van de zeer gedreven trainer Mick Veldhuis hebben de dames nu dan eindelijk het kampioenschap op hun naam weten te zetten. Ook voor Mick een fantastische prestatie, in zijn laatste jaar als trainer. Het kampioenschap zal a.s. zaterdag in sporthal “De Bast” gevierd worden. Hier worden de speelsters en de trainer voor eigen publiek in het zonnetje gezet.
De speelsters willen bij deze het fantastische publiek bedanken voor de geweldige ondersteuning en aanmoedigingen tijdens de thuiswedstrijden en soms zelfs bij de uitwedstrijden. Wat je in “De Bast” meemaakt als speler is overweldigend, volgens aanvoerster Miriam Kruiter.
De speelsters hopen dan ook dat het publiek zaterdag 18 april massaal naar “De Bast” komt, om de dames dit seizoen nog één keer in actie te zien. De wedstrijd begint om 17.00 uur, de tegenstander is Flash uit Nieuwleusen. Na afloop van de wedstrijd zal de huldiging plaatsvinden.

IMG-20150411-WA0010