1 punt voor dames 1

Zaterdag 20 februari gingen de dames van VCO naar Veendam. Tegen het derde team van Flash wisten de dames na een matige wedstrijd een punt mee naar huis te nemen. Willen de dames revanche nemen dan kan dat al snel, komende zaterdag komen de Flashies naar Onstwedde.

De eerste set begon met Anniek, Hilde, Diana, Daniek, Annelieke, Miriam en libero Paulien. Iris, Moniek en Elyn vormden samen het zangkoortje aan de kant, waar ook Tamara zich bij aansloot, helaas is Tamara geblesseerd.

De eerste set begon heel goed voor VCO. Alles liep en er werden mooie punten gescoord. Het leek al gauw beslist maar langzamerhand kwam Flash steeds beter in hun spel. De nummer 10 van Flash werd keer op keer gezocht door haar spelverdeelster en deze dame wist het VCO nog knap lastig te maken. Uiteindelijk ging de eerste set naar VCO met 25-27.

De tweede set begon Moniek voor Miriam en in deze set stond Flash er wel vanaf het begin. VCO had halverwege de set al een dusdanige achterstand dat het niet meer goed gemaakt kon worden. Met 25-22 werd deze set verloren.

De derde set, passend was het een rommeltje en de spelverdelers (Elyn stond er inmiddels in voor Anniek) konden niet zoveel met de zwabber ballen die alle kanten op vlogen. VCO had steeds het nakijken en Henk wisselde nog wat met de buitenspelers maar dit mocht niet baten. De set ging slap verloren.

De vierde set ging gelijk op. Tot 14-14 kon het nog alle kanten op. De VCO-ers wilden natuurlijk wel graag een vijfde set maar dan moet de vierde gewonnen worden. Misschien dat de druk te groot werd want ineens lukte niets meer. Een opeenstapeling van persoonlijke fouten werd het team fataal. Met 25-18 ging de set naar Flash.

Komende zaterdag gaan de dames proberen om de punten in Onstwedde te houden. Kom langs en moedig ze aan!