MA1 blijft winnen

Ook is het MA1 weer gelukt om zaterdag 14 december in 4 sets Sudosa Desto uit Assen met 4-0 te verslaan. De meiden doen het goed in de A 1e klasse. Van de 11 wedstrijden zijn er 10 gewonnen!

Zaterdag 14 december stond de wedstrijd tegen Sudosa Desto uit Assen op het programma.
Sudosa, de nummer 6 op de ranglijst. We speelden om 19:00 tegelijk met Heren 1, dat toevallig ook tegen Sudosa Desto moest.

In de eerste set werd gestart met de basis 6: Anniek op de spelverdeling,Saline in de diagonaal, Daniek en Hilde op mid en Angelien en Paulien op lang. De eerste set ging goed. Ook aan de kant van Sudosa ging het goed. Het ging lang gelijk op maar toch wist vco deze set te winnen met 25-18

In de tweede set begon ons spel iets rommeliger te worden. Er gingen veel dingen mis. Maar ook waren er mooie opslagen en rally’s. 25- 22

We stonden 2-0 voor! Maar onze coach Miriam wees ons er wel op dat we nog niet gewonnen hadden. Dus moest de derde set ook gewonnen worden om zeker te zijn van een overwinning. Deze set liep niet lekker. We stonden eigenlijk steeds een paar punten achter. Toen het 21-22 was vroeg Miriam een time-out aan. Dit leek te helpen want toen Daniek aan de opslag kwam maakte ze zo 3 punten op rij. Bij 24-23 was Sudosa aan de opslag. Deze ging (alweer) in het net! De overwinning was binnen maar we gingen natuurlijk ook voor de vierde set.

In de vierde set ging het weer wat makkelijker. Sudosa had al een beetje de moed laten zakken. Door een goeie opslag serie van Anniek,Hilde en Daniek kwamen we op voorsprong en deze werd niet meer weggegeven. 25-16 !

Het was een leuke wedstrijd. Het is ons wel opgevallen dat de sportieve meiden uit Assen veel opslag fouten hadden terwijl wij er maar een paar hadden.

Wij zijn erg blij met de 4-0 overwinning. Hierdoor staan we nog steeds eerste.

Zaterdag 18 januari spelen we weer om 19:00 in sporthal de bast. Dit keer is Rovoc MA2 uit Roden te gast. We hopen op veel publiek want dat speelt veel leuker!!

Iedereen alvast prettige feestdagen en een gelukkig 2014

Groetjes MA1